בלוג

שיווק במדיה חברתית – social media

שיווק במדיה חברתית – social media

הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק בלתי-נפרד מחיינו. מחקר עדכני שנערך בקרב צעירים ברחבי העולם מגלה כי בעוד שההתמכרות לניקוטין ואלכוהול נמצאת בירידה, ההתמכרות לרשתות החברתיות נמצאת בעלייה מתמדת. גרף הפעילות ברשתות אלה נמצא בעלייה דרמטית ומחייב כל עסק ליצור נוכחות אפקטיבית וממותגת-היטב ברשתות המרכזיות – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, יוטיוב ועוד. יש קלישאות שפשוט מוכיחות את עצמן על אף קלישאותן: "אתה לא שם – משמע אתה לא קיים" – מעולם לא היה המשפט הזה נכון יותר מאז הקמתן של הרשתות החברתיות במובן של פרסום ברשת.

 

לשיווק במדיה החברתית יתרון כפול:

  1. חיזוק המותג והשגת לקוחות חדשים – נוכחות במדיה חברתית מעניקה חשיפה שאסור לוותר עליה בשום אופן – זוהי דרך פנטסטית להגיע לקהלי יעד פוטנציאלים, לקולגות ולחברות משיקות, כמו גם יצירת שיתופי פעולה מתגמלים. סוג של משרד פרסום פרטי ויעיל. הרשת החברתית היא פלטפורמה מדהימה להרחבת התשתית השיווקית ויכולה לעשות רק טוב לעסק שלך (כולל באמצעות פרסום ממומן).   

  2. קידום אתר האינטרנט של העסק – גם מנועי החיפוש הבינו שרשתות חברתיות הופכות אט אט לדבר האמיתי, ובהתאם מדרגות גבוה יותר עסקים שפעילים במדיה זו, שזוכים לתיוגים ושיתופים ושמאותתים על מתן ערך לגולשים. הקישורים שמגיעים לאתר אינטרנט מן המדיה החברתית נסרקים על ידי גוגל ומסייעים רבות לחיזוק האתר והעלאת ציון הרלוונטיות שלו.

 

אנו תופרים לכל עסק חליפה מותאמת למידותיו ולצרכיו, מגבשים את החזון החברתי ומתכננים את השיווק במדיה זו באופן המתגמל ביותר לעסק שלכם.

 

כוח שיווקי שונה לכל רשת חברתית

כאמור, מעבר לחיזוק המותג והאפשרות לחשוף את הגולשים לשירותי העסק/החברה שלכם, עומדת בפניכם הזדמנות יוצאת מן הכלל להשיג לקוחות חדשים על ידי חשיפה ממוקדת, קוראת לפעולה ומציעה ערך לגולש/הלקוח הפוטנציאלי. וכדי לעשות זאת בחכמה, חשוב לבחון את כל האפשרויות ולהבין אלו מרשתות המדיה החברתית הן הטובות ביותר עבור העסק שלכם. יש לבחון את הנתונים והיתרונות בכל הרשתות ולמדוד את האפקטיביות של כל אחת מהאפשרויות ומה הן יכולות להציע לעסק שלכם.

כאמור, בשנים האחרות האפשרויות לבנות מותג ברשת חברתית מגוונות:   

פייסבוק רשת חברתית זו מונה בישראל כשני מיליון (!) משתמשים פעילים שמגיעים מקבוצות גיל שונות, רקע שונה ומשני המינים. נתונים אלו הפוכים את הרשת החברתית הזו כפלטפורמה מצוינת לעסקים שמבקשים להגיע לקהל רחב ומגוון. האופן בו אנו גולשים ברשת השתנה לחלוטין מאז שכנסה פייסבוק לחיינו והאפשרויות שהיא מספקת לעסקים לחשוף עצמם כהלכה וליצור קשר פרודוקטיבי עם הלקוחות הן בדרכים שלא הכרנו קודם.

הפרסום בפייסבוק אפשרי באמצעות ניהול אורגני של עמודים עסקיים, בהעלאת תכנים תוך מתן ערך ותועלת לעוקבים, שמירה על אינטראקציה עם הלקוחות הקיימים, וכמובן באמצעות פרסום ממומן, שמתבצע, בין היתר, על ידי העלאת מודעות פרסומיות בפיד של הגולשים. שיטת שיווק זו מתאימה לעסקים שיש להם יעדים מוגדרים. למשל, להגדיל את המכירות, או לפנות ללקוחות לפנות לקהל יעד ממוקד מאד, וזאת בשל היכולת של פייסבוק להגיע עבורנו לפילוח קהל היעד הרצוי לעסק שלנו. פרסום ממומן בפייסבוק הוא קל-יחסית לתפעול, יותר פשוט מהקידום הממומן בגוגל, והפרסום בו אפשרי בעלויות שאינן גבוהות יחסית (אם כי, גרף המחיר הינו בעלייה בשנתיים האחרונות).

הקמת הקמפיינים הממומנים בפייסבוק מכוונת לכל מטרה שתחליטו עליה בהתאם לצורך השיווקי שלכם – מודעות למותג/לידים/הגדלת מס' עוקבים בעמוד, הפצת הסרטונים שלכם, שיווק מחדש למבקרים באתר האינטרנט (רימרקטינג) – ועוד. פרסום ממומן שמבוצע באופן מקצועי הינו כלי רב-עוצמה לחשיפה איכותית, בניית מותג ומגנוט של לקוחות חדשים.

שיווק במדיה חברתית - פייסבוק

ניתן לסכם את יתרונות השיווק בפייסבוק כרב-ערוציים, הכוללים את היכולת לקבוע אילו משתמשים יראו את המודעה, לפי רמת הרלוונטיות שלהם, האפשרות לקבוע את הגדרות מודעת הפרסום ולעקוב אחרי היקף החשיפה שלה לקהל היעד וכמובן, יתרון שיווקי מובהק, בו גולש שנחשף אליכם ועוקס אחרי פרסומיכם יכול לגרום לחבריו להתעניין ולייצר אינטראקציה משלהם עם התוכן על ידי שיתוף של חומרים שלכם, ובכך האפקט רב עוד יותר.

גם אם תפרסמו את עצמכם רק באמצעות דפים עסקיים ולא בקידום ממומן, עדיין החשיפה תהיה משמעותית, מה גם שהקמת עמוד עסקי בפייסבוק אינה כרוכה בתשלום. אפרופו תשלום, גם הפעילות העסקית הממומנת יכולה להתאים לעסקים שתקציב הפרסום שלהם נמוך, מאחר והם אלו שקובעים את התקציב היומי שלהם, ואפילו לשלם על המודעות לפי חשיפות ולאו דווקא לפי הקלקות, מה שיכול להוזיל את העלויות עוד יותר.

לצד היתרונות הרבים של שיווק בפייסבוק, יש גם חסרונות: יחס הקלקות והמרות נמוכים בהשוואה לאלו של גוגל, שכן בגוגל מי שמגיע אליכם – חיפש אתכם אקטיבית ולא רק נתקל במודעה פרסומית בזמן שחיפש להתעדכן בחדשות. בנוסף, גולשים פעילים בפייסבוק חשופים לאין ספור תכנים בעמוד שלהם, מחברים ומכרים משלהם, ולעתים, בשל עודף התכנים, הם אפילו לא מודעים לפרסומות שדי טובעות בתוך התוכן שרץ לגולש בפיד שלו (מה שמחזיר אותנו לצורך במודעה איכותית מאד וממוקדת מאד, כדי שתבלוט בתוך ים התוכן).


לינקדאין מדובר ברשת חברתית מקצועית שמתאימה לחברות אשר מנהלות פעילות עסקית מול ספקים ונותני שירות (שכירים או פרילנסרים), הרדת מתמקדת בעסקים ממגוון רחב של תעשיות והיא הרשת המושלמת ליצור בה אינטראקציה ולשתף/לחפש אנשים לפי פילוח המבוסס על סוג החברה, התעשייה או התפקיד (בעגה המקצועית נקרא שיווק b2b). כוח משמעותי בלינקדאין הוא דווקא בפרופיל האישי, שבשונה לפייסבוק הכוונה היא לפרופיל שמייצג את החברה או השירות. הרווח כאן הוא כפול: יש אפשרות לקדם את החברה עצמה וגם את מי שמנהל אותה. משמעות הדבר היא שניתן לטפח את הנכס הדיגיטלי של החברה ולתרום לניהול ישיר של מוניטין החברה. בלינקדאין ניתן לקדם תוכן באמצעות פרסום ממומן עם פילוח מדויק של קהל היעד. בפרופיל האישי ניתן להראות פנים ושם של אדם, מה שיותר תחושה של קירבה ולא רק שימוש בשם העסק והלוגו שלו. זהו אלמנט שיווקי יעיל וחזק.

כמו כן ניתן לייצר חשיפה בזמן קצר, ורשת קשרים עסקיים עם מקבלי החלטות בחברות אחרות, מתאים למשל לשיתופי פעולה עסקיים ויצירת לידים פוטנציאליים. כמו כן אפשר לקדם את המותג באמצעות קמפיינים ממומנים שנשלחים דרך הפרופיל ולייצר רשת קשרים ענפה (נטוורקינג), או לנצל את הפרופיל האישי לבלוג לינקדאין שהוא כלי הפצה וחשיפה מעולה.

כמו בכל רשת, יש גם חסרונות: החשיפה אינה מתבצעת במהירות. אם בכל זאת תרצו לקדם אותה מהר, תידרש השקעה כספית עבור קמפיינים ממומנים, ובד"כ העלויות בקידום כזה בלינקדין יקרות יותר. חיסרון נוסף: לא לכל עסק קיים פרופיל פעיל בלינקדין, ומה לעשות, הרשת עדיין לא פופולארית כמו פייסבוק אם אתם מכוונים לפרסום עסק למכירת מוצרים/חנות אינטרנטית וכדומה.


אינסטגרם כוח עולה בשמי המדיה החברתית. זהו למעשה יישום לטלפון הנייד שמאפשר למשתמש לצלם תמונות או סרטונים ולשתפם ברשת באופן מושך ויזואלית וממתג. אינסטגרם, ששייכת מזה מספר שנים לענקית פייסבוק, היא ערוץ חברתי שנמצא בעליית פופולאריות מרשימה, ויכול להיות נהדר למותגים שהדגש בהם הוא חזותי (למשל מזון, אופנה, אומנות, תכשיטים וכדומה). מבחינה סטטיסטית באינסטגרם הקהל הוא צעיר יותר ומשתמשות בו יותר נשים. זוהי היא רשת חברתית מודרנית מאד,

קידום ושיווק במדיה חברתית

ומאפשרת קידום עסקים כולל שימוש בפרסום ממומן והיא גם רשת מונגשת מאד, שיכולה להוות תחליף למגזינים שונים, בשל ריבוי התכנים הוויזואליים המונגשים שקיימים בה. כיום נעשה שימוש נרחב באינסטגרם על ידי קהל יעד צעיר, שמשתמש בה אף יותר מאשר בפייסבוק, כך שאם זהו קהל היעד של העסק שלכם (עד גיל 25 לערך), זה מקום טוב לקדם אותו, לייצר נוכחות של מוצרי העסק, ולהגיע לקהל זה במקום אהוב עליו. 

יתרון נוסף באינסטגרם היא ההתממשקות האוטומטית עם פייסבוק, מה שמאפשר לנצל את מאגרי המידע העצומים של פייסבוק לגבי קהלי יעד והמאפיינים שלהם – וליישם הנ"ל בפרסום באינסטגרם. 

החסרונות באינסטגרם הם, בין היתר, ריבוי התכנים שעולים שם, שעלולים לדחוק את התמונה שלכם לעומק לא רצוי. גם חוסר היכולת להוסיף קישור לאתר אינטרנט מתוך פוסט הוא מבחינה פרקטית מכשול לקידום מטרות שיווקיות שמחייבות זאת, וכמובן, כאמור, קהל היעד שמצטמצם לקבוצת גיל צעירה יותר. גם העובדה כי אינסטה נתפסת כרשת שטחית או מזויפת יותר יכולה למנוע מעסקים לקפוץ אליה במהירות (אם כי, אנו צופים כי תוך מס' שנים נוכחות ברשת זו תהיה כבר הכרח לנוכח העלייה בשימוש בה).


יוטיוב – מדובר במנוע החיפוש שהוא היום השני בגודלו בעולם אחרי גוגל עם 2.5 מיליון מבקרים *בשבוע* בישראל. יוטיוב היא למעשה רשת חברתית ויזואלית של גוגל. אם יש לכם תכני וידאו, זו הפלטפורמה המושלמת עבורכם לייצר מעורבות עם הלקוחות שלכם, שלא לדבר על היכולת להעלות תכני וידאו ללא הגבלה ואת האפשרות לשתף אותם בערוצים האחרים.

רשת יוטיוב פופולרית מאד בקרב טווח רחב של גילאים, ומבוססת על הזרמת תכנים מבוססי וידאו לקהל. אותו קהל יכול לצפות בהם בזמן אמת או בכל זמן אחר. בשל היותה רשת של גוגל, הנראות שלה בתוצאות החיפוש של של גוגל מקבלת עדיפות עליונה. כמו כן, הפורמט, שמבוסס על תכני וידאו, הוא בעל השפעה ונוכחות חזקים מאד ומושכים את העין יותר ממודעה סטטית. בשנים האחרונות נוספו אפשרויות פרסום ממומן מדהימות ביוטיוב המאפשרות חשיפה יעילה וממוקדת לעסקים ומותגים, לדוגמא: פרסום מודעות "באמפר" (מודעה בת 6 שניות שלא ניתן לדלג עליה), רימרקטינג לסרטונים (אפשרות לפרסם ביוטיוב לגולשים שביקרו באתר שלהם) – ועוד (על האפשרויות החדשות בפרסום סרטונים כתבנו כאן).

החסרונות ביוטיוב הם הכמויות האינסופיות של סרטונים הקיימים ברשת, מה שמעלה, לעיתים, קושי לבלוט מעל האחרים. הקידום הממומן ברשת יוטיוב גם הוא מסובך יחסית להקמה ולא פשוט לעשות זאת ללא ליווי מקצועי של מומחה. חיסרון נוסף הוא הקושי היחסי להמיר צופים בסרטוני יוטיוב לכדי פניות בפועל לבית העסק (נושא שיוטיוב פועלת כל הזמן לשפר). גם כאן, מאד חשוב לבצע התאמה של התכנים המוסרטים למטרות השיווק ולתחרותיות באותו תחום.


טוויטר – ברחבי העולם קיימים מעל שלוש מאות מיליון משתמשים פעילים בטוויטר. פלטפורמה זו היא מושלמת למותגים שמבקשים להיחשף בפני גורמים משפיעים שיכולים להתרשם מהמותג שלכם כבעל ערך, מאחר ואופי השימוש בטוויטר הוא לבדיקת מגמות וחדשות חמות.

ברשת טוויטר התקשורת היא ישירה ואינטימית יותר מאשר ברשתות חברתיות אחרות. יש לה מנוע חיפוש מצוין שמאפשר חיפוש ממוקד של נושא לפי מילות חיפוש ובכלל, מדובר בכלי ייחודי שמאפשר לעקוב אחר עדכונים. הרשת מתאימה להפצת מסרים מיידים ואף דחופים כשהמיקוד הוא על מסרים ולאו דווקא על משחקים או תחומים אחרים, מה שמאפשר להעביר מסר פרסומי ממוקד ולקבל התייחסות.

חסרונות: הרשת לא תפסה הרבה תאוצה בישראל, בהשוואה לפייסבוק למשל, כך שכמות המשתמשים בה היא קטנה יותר ופופולארית הרבה יותר בקרב עיתונאים ואנשי תקשורת, והיא לא תוכל להיות הפלטפורמה היחידה שלכם לשיווק וקידום, אלא רק כלי משלים. חסרון נוסף ברשת זו הוא הגבלת התווים, שמאפשרים תוכן קצר ומוגבל (למרות שהוארך זה מכבר).

לסיכום: שימוש במדיה החברתית לפרסום העסק יסייעו לכם להמיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות ממשיים ונאמנים. התוויה נכונה של האסטרטגיה השיווקית שמותאמת לעולמות התוכן של החברה, יביאו לתוצאות מרשימות ואף מדידות, כדי שתוכלו לבחון כל העת את יעילותן ולבצע אופטימיזציה שלהם בעקביות.


שירותינו לקידום במדיה חברתית

Winner Marketing מתמחה בניהול ערוצי המדיה החברתית ובהגשמת היתרונות דלעיל לכדי תועלת אמיתית שתוצאותיה ניכרות. אנו תופרים לכל עסק חליפה מותאמת למידותיו ולצרכיו, מגבשים את החזון החברתי ומתכננים את השיווק במדיה זו באופן המתגמל ביותר לעסק שלכם, זאת באמצעות מחקר מקדים, אפיון וניתוח כל הנתונים הרלוונטיים שיביאו להצלחת הקידום, גם בפן האורגני, וגם עם מומחיות מיוחדת בקידום ממומן.ווינר מרקטינג - הכוח שלך באינטרנט

כדי להצליח ולשווק נכון במדיה החברתית, חשוב להבין את היתרונות והחוזקות של כל אחת מהרשתות, כדי שתהיה התאמה מושלמת בינן, בין קהל הלקוחות שלכם והיעדים שלכם. הדרך להצלחה נעוצה בלימוד הרגלי הצריכה של הקהל שלכם, התוכן המועדף עליו, האם מתאים לו תוכן שיוצר אינטראקציה ישירה – ועוד.

ניהול התוכן במדיה החברתית הוא קריטי להצלחת אסטרטגיית השיווק – על ידי הפצת תכנים מושכלת, מדודה ובעלת ערך, תוך איתור קהלי היעד הרלוונטיים לעסק שלכם והנעתו לפעולה, אנו נדאג למיתוג העסק שלך וחשיפתו המקסימלית לאנשים שמיועדים להיחשף אליו.


בואו להפוך את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות לכוח עבור העסק שלכם! צרו קשר ל- 052-8712406או השאירו את פרטיכם  ונציגנו יחזור אליכם בהקדם.

 שאלות נפוצות:

  1. באיזו רשת חברתית הכי כדאי לפרסם?

תלוי מהו התחום ומי קהל היעד שלכם. למשל, עבור תחומי b2b ושירותים עסקיים אחרים – פייסבוק ולינקדאין יתאימו יותר מהאחרות. מצד שני, לפרסום תכנים מוסזיקליים/אומנותיים עבור קהל צעיר – אינסטגרם ויוטיוב יוכלו לתת ערך רב יותר.

  1. מהו היתרון בפרסום בפייסבוק?

לפרסום בפייסבוק מגוון של יתרונות: זו הרשת החברתית הפופולארית בעולם, ובישראל בפרט – יותר מ- 6.6 מיליון משתמשים! בנוסף, עלות הפרסום בפייסבוק זולה משמעותית מעלות הפרסום בגוגל, מה שיכול להיות פתרון יעיל עבור עסקים קטנים/בינוניים שמעוניינים לקבל חשיפה רחבה ואיכותית בעלות שפויה.

  1. האם כדאי בפייסבוק באופן עצמאי?

עקרונית, ניתן לתפעל את מערכת הפרסום של פייסבוק באופן עצמאי – יש ללמוד את המערכת או לקבל הדרכה מקצועית לפני שמתחילים. מצד שני, היעזרות באיש מקצוע שמתמחה בפרסום ממומן לרוב יוזיל את עלויות הפרסום הכוללות וייעל את התוצאות, שכן יש צורך בבקיאות משמעותית בלא מעט ניואנסים מקצועיים.

  1. אילו תחומים כדאי לפרסם במדיה חברתית?

היכולת המדהימה של מערכות הפרסום במדיה החברתית לטרגט קהלי יעד באופן מדויק, נותנת אפשרות לכל סוג של עסק או מוצר להיחשף לקהל בו הוא חפץ באופן ממוקד, ולכן אין כמעט מגבלת תחומים או מוצרים – למעט מוצרי בריאות מסוימים או תחומים בלתי-חוקיים שאסורים לפרסום.

רוצים להתייעץ איתי? אל תהססו! פנו לקבלת סיוע בנושאי שיווק דיגיטלי/קידום אתרים ואשמח לשרת אתכם נאמנה

יואב עוז, מנכ"ל Winner Marketing

יואב עוז,
מנכ"ל Winner Marketing

השיווק המנצח איתי נשען על מקצועיות וידע אבסולוטי בפרקטיקה הדיגיטלית המתעדכנת במהירות. הוא גם מושתת על אכפתיות. על הקשבה. על יסודיות וניצול הזדמנויות חכם. על ניצול מקסימלי של היתרונות שלכם כעסק ומזעור החסרונות.

יצירת קשר

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

המלצות

לכל שאלה - אני תמיד זמין

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

רוצה לקדם את העסק שלך? דבר/י איתי

יואב עוז, מקדם אתרים פרילנסר