בלוג

11 עצות ברזל למפרסמים בגוגל אדוורדס

11 עצות ברזל למפרסמים בגוגל אדוורדס

נתחיל בנתון כללי: מסקר שפורסם ע"י מכון המחקר Market Watch IPSOS, עולה כי אזרחי ישראל מבלים באינטרנט 4 שעות וחצי מדי יום (!), כש-2.8 מתוכן (62%) לא משמשות לצרכי לימודים או עבודה. כל הנשאלים, ללא יוצא מן הכלל, מחפשים מידע באינטרנט, ו- 94% מהם צופים בוידאו. גלישה באינטרנט הפכה פופולארית בהרבה מצפייה בטלוויזיה או קריאה (להן מקדישים הישראלים 2.2 שעות ושעה אחת בהתאמה) והיא במגמת עלייה מתמדת ובפרט דרך הטלפונים הסלולאריים.

העלייה המפלצתית הזו של השימוש באינטרנט ככלי למציאת מידע, תוכן ושירותים, מחזקת את התועלת שבפרסום בו, בד בבד שהיא הופכת את גוגל – השליט הבלעדי בתחום החיפוש בארץ – לכלי רב עוצמה שבאמצעות פרסום יעיל ברשתותיו השונות (רשת החיפוש, רשת המדיה ואתר יוטיוב) יכולים נותני שירותים ובעלי מקצוע לזכות לשיעורי חשיפה מדהימים ולהזניק את הפניות לעסקיהם באופן מיידי, ממוקד ומתגמל.

כמומחים בפרסום בגוגל אדוורדס, בעיקר עבור בעלי מקצועות חופשיים דוגמת עורכי-דין, רואי-חשבון, רופאים, יועצים, חברות קטנות וכיוב', החלטנו לרכז טיפים מרכזיים ב- 10 נושאים, אשר מניסיוננו משפרים מאד את החזר ההשקעה בפרסום באדוורדס לנותני שירותים כנ"ל וחוסכים הרבה כסף, אנרגיות והתנסות עצמאית בלתי-מקצועית שלרוב עולה ביוקר.

1. הכירו בחשיבות עמוד הנחיתה והשקיעו בו ככל יכולתכם

דפי נחיתה - פרסום בגוגל

הבאת הגולשים באופן ממומן ע"י מערכת הפרסום לאתר/דף הנחיתה שלכם איננה ערובה להצלחות. עמוד נחיתה לא ממיר מבזבז לכם סכומים ניכרים על קליקים שהולכים לאיבוד רק כי עמוד הנחיתה לא מצליח לשכנע את הגולש לבצע פעולה (חיוג טלפוני/השארת פרטים ועוד).

לכן, בעמוד הנחיתה שלכם יש לשים דגש על התועלות ללקוח ומה ירוויח אם יפנה אליכם (במקום להתפאר יתר על המידה על יכולותיכם המופלאות). עשו סימולציה עצמית וחשבו כלקוחות, ופחות כמספקי שירות.

מומלץ מאד לייחד מקום להמלצות לקוחות מרוצים בעמוד לצורך יצירת אמון בסיסי, כשאנו ממליצים בחום רב גם על הטמעת סרטון וידאו בעמוד (המציג אתכם כנותני השירות או פשוט מציג עדויות של לקוחות). זכרו כי סטטיסטית, שימוש בווידאו מעלה את יחס ההמרה לשיעורים שיעשו לכם טוב על הלב (ובתוך הכיס).

חשובה מאד איכות ההנעה לפעולה של הגולש בעמוד, קרי: הדגישו והבליטו את טופס יצירת הקשר, הגדילו את כיתוב מספר הטלפון, הוסיפו קריאה לפעולה מיידית. נשמע אולי בנאלי, אך תתפלאו כמה מפרסמים כושלים בפרטים הכה-בסיסיים הללו ובכך מפסידים פניות מלקוחות פוטנציאליים חסרי סבלנות (שהינם, עובדתית, רוב הגולשים באינטרנט).

3 טיפים נוספים, שערכם רב עבור כל מפרסם בגוגל, וקשורים בדף הנחיתה: 1. העמוד חייב להיות רספונסיבי, כלומר: מותאם לגלישה מניידים. עמוד נחיתה לא מותאם הוא בזבוז של כל תנועה מהמובייל לאתרכם. 2. בתוכן הדף התמקדו ביתרונות היחסיים שלכם על פני המתחרים ונסו לא להיות צפויים מדי. בשווקים כה תחרותיים המלחמה על הפנייה הבאה אינה פשוטה ודורשת מקסימום בידול וניסיון לייחד אתכם ביחס למתחרים בתחום. 3. התאימו את דפי הנחיתה לנושאים/מילות המפתח דרכם מגיעים הגולשים. בכך תגדילו את הרלווונטיות של העמוד לרצון הגולש וכמובן תעלו את ציון האיכות של מילות המפתח – מה שמוזיל (ולעיתים משמעותית) את התשלום לקליק.

–> היעזרו בכלי רב העוצמה של גוגל – Google Analytics – לצורך ניתוח פעולות הגולשים באתר/דף הנחיתה שלכם. באמצעות הכלי ניתן לזהות את המידע החיוני ממנו ניתן להסיק מהם השינויים/שיפורים הנחוצים באתר לצורך עלייה באחוזי ההמרה (לדוגמא: דפים שאחוז הנטישה מהם גבוה – אולי עשו את שלהם והגיע הזמן לשנותם/להחליפם). 

2. שימו דגש משמעותי על גלישה מסמארטפונים ומכשירים ניידים

אנו מתקרבים ליום בו היקף הגלישה מטלפונים ניידים/טאבלטים תאפיל באופן משמעותי על גלישה ממחשבים נייחים או ניידים, כשבתחומים רבים המובייל כבר מנצח בענק את המחשב הנייח מבחינת היקפי תנועה. חיפוש מובייל נמצא בעלייה מתמדת, ומי שלא מכיר בחשיבות ההתאמות למובייל – מפסיד ובענק. ראשית, תנו הצעות מחיר פרסום במוביילנפרדות לגלישה מניידים (פשוט כנסו במערכת להגדרות-מכשירים), כשאנחנו ממליצים להעלות את הצעת המחיר לנייד לפחות בכ- 10% לאתרים מותאמי-נייד. שנית – התאימו מודעות ספציפיות לגלישה מנייד  כך שבגלישה מניידים הגולשים שלכם ייחשפו למודעות שמתאימות להם מגלישה מהסמארטפון שלהם. השלימו את האופטימיזציה של המודעות לנייד ע"י הנעה לפעולת גולשים מנייד, דוגמת: "חייגו עכשיו!", "לפרטים  התקשרו" וכדומה. אל תשכחו להגדיר את תוסף המודעות Click To Call על מנת שגולשים יוכלו להתקשר למספר שלכם בלחיצת כפתור אחת. גם כאן נזכיר כי עמוד נחיתה רספונסיבי יעלה את שיעור ההמרה ויחשוף אתכם בצורה המיטבית לגולשים ולכן חובה להשקיע בכך. רצוי גם לתת לגולש את האפשרות לחייג מהעמוד ישירות ובקלות באמצעות תוסף טלפון מיוחד.

3. עשו שימוש ברימרקטינג – שיווק מחדש

כלל מפתח בניהול קמפיינים באדוורדס הוא היכולת שלכם להגיע לאנשים שביקרו באתר שלכם ולפרסם מודעות שלכם בכל מקום בו מבקרים אותם לקוחות מתלבטים/לא החלטיים שכבר נחשפו לשירות שלכם ולא המירו, ולשכנע אותם שהנה, אתם שוב שם בשבילם. שימוש ברימרקטינג (שנעשה ע"י השתלת קוד בעמודי האתר שלכם) ידוע כבעל אחוזי הצלחה מרשימים, ולא במקרה. לשיווק מחדש יתרון כפול – הוא חושף אתכם למתעניינים בשירות שלכם ונותן הזדמנות לזכות באמונם מחדש (מה שקורה בפועל פעמים רבות) ובנוסף – הוא ממתג אתכם, במודע ובעיקר שלא במודע, כאנשי מקצוע מומחים ומקצועיים, כשלפתע מודעות שלכם מתחילות להופיע חדשות לבקרים כמעט בכל אתרי האינטרנט בהם גולשים אלה שביקרו באתר שלכם.

רימרקטינג - שיווק מחדש

4 טיפים משתלמים ברימרקטינג: 1. השתמשו בסרטונים שלכם ביוטיוב כמושאי השיווק מחדש – משמעות הדבר היא שכל גולש באתר/עמוד שלכם – ייחשף לאחר מכן לסרטון שלכם כמודעת פרסום כשייכנס לאתר Youtube. הנ"ל הינו נשק קטלני שמסייע רבות בחידוד מסרים, ביסוס מומחיות ויצירת אמון בדרך ישירה. 2. צרו מספר רשימות שיווק מחדש, דהיינו: תוכלו ליצור רשימת שיווק מחדש לדף ספציפי באתר שלכם – ולגולשים שברשימה לכוון מודעות ספציפיות שעוסקות בנושא/בשירות המדויק. מניסיון – זה עובד. 3. שימו לב שמודעות טקסט, ברוב המקרים, ימירו יותר טוב ממודעות תמונה. אין לנו הסבר מדעי לתופעה – אלה פשוט הנתונים הסטטיסטיים שמצביעים על כך פעם אחר פעם. 4. השתמשו ברימרקטינג לרשת החיפוש (RLSA) – שמאפשר להשתמש ברשימת הגולשים ש"צבעתם" ולהופיע בפניהם כשם מחפשים אתכם/ את שירותיכם בגוגל בפעם השנייה.

אופציית הרימרקטינג מיטיבה עם ביצועי הקמפיינים שלכם על ידי הורדה משמעותית של המחיר להמרה (פנייה לעסק) – בעשרות אחוזים לעומת מחיר להמרה בקמפיין "רגיל" ברשת החיפוש.

4. קדמו סרטונים שלכם באופן ממומן ב- Youtube !

שיווק בעזרת סרטוני וידאו עובד – ובענק. מערכת הפרסום של יוטיוב מתנהלת דרך מערכת האדוורדס (פשוט לגשת ללשונית בצד ימין- "כל מסעות הפרסום בוידאו") והיא ממקמת את הסרטונים שלכם באופנים שונים בהתאם לטירגוט שאתם קובעים. יוטיוב הוא האתר הרביעי בפופולאריות ברשת, כך שהגעה לרבבות אנשים, ובכללם קהל-היעד שלכם – יכולה להפוך לפשוטה וכמעט-תמיד למשתלמת.

עוד יתרונות משמעותיים לפרסום וידאו: המחיר לקליק עבור מודעת וידאו ממומנת נמוך לאין שיעור ביחס למחיר לקליק ברשת החיפוש בגוגל. בנוסף, צפייה שמשלמים עליה בפועל היא אך ורק צפיה למשך זמן מינימאלי של 30 שניות, במילים אחרות: אם גולש צפה בסרטון הממומן שלכם (שנמשך, נניח, 50 שניות) למשך 25 שניות בסרטון ודילג עליו לאחר מכן – לא תחויבו כלל (!) בעבור הצפייה.

דרך מערכת פרסום הסרטונים תוכלו להוסיף בקלון לסרטון שלכם שכבת קריאה לפעולה המקשרת ישירות לאתר/דף הנחיתה שלכם (בחלק התחתון של הסרטון), מה שמביא דרך קבע לריבוי הקלקות לאתר, במחירים מצחיקים קידום סרטונים ביוטיוב - פרסום בגוגלממש (לעיתים מתחת ל- 30 אגורות לקליק).

כפי שנכתב בסעיף הרימרקטינג, אנחנו ממליצים בחום להפנות גולשים מאתרכם בחזרה לסרטון וידאו שלכם. גם בשיווק סרטונים, בדומה לרשת התוכן של גוגל, אתם יכולים לטרגט את הסרטונים שלכם לקהלי יעד בעלי תחומי עניין מסוימים (למשל: שירותים משפטיים או רפואת שיניים), גילאים מוגדרים או בתוך סרטונים בעלי נושאים שתגדירו מראש. שיטת טרגוט מעניינת נוספת היא פשוט לפרסם את סרטוניכם בתוך סרטונים ספציפיים, על פי בחירתכם (מישהו אמר סרטונים של מתחרים??).

אפשרות חדשה נוספת בתחום קידום הסרטונים היא מודעת הבאמפר. מדובר בסרטון זורם בן 6 שניות שמופיע בתחילת צפייה בסרטוני יוטיוב, כשלגולש אין שום אפשרות לדלג עליה כפי שניתן במודעות רגילות.

5. בנו קמפיין נפרד לביטויים המרכזיים בתחומכם –

מערכת האדוורדס מאפשרת לנו לגלות מהם הביטויים האפקטיביים עבורנו, זאת דרך אופציית "מונחי החיפוש" הנותנת תמונה ברורה לגבי אילו ביטויים חיפשו הגולשים שנחשפו למודעות שלנו. לכך ניתן לצרף את השכל הישר וההיכרות שלנו עם התחום בו אנו עוסקים – וכך לרכז אוסף ביטויים מרכזיים שהם לב הקמפיין.

המלצתנו בחלק מהתחומים/הקמפיינים היא ליצור קמפיין נפרד למילים המרכזיות (בו ניתן להזין את הביטויים בהתאמה מדויקת), ולייחד לכל ביטוי בנפרד קבוצת מודעות משלו + מודעות מותאמות משלו. בשיטה זו, תעלו את רמת הרלוונטיות של הביטויים המרכזיים שלכם למקסימום על ידי התאמה בין הביטוי המדויק למודעות רלוונטיות באופן מדויק לביטוי, מה שיעלה את ציון האיכות של כל ביטוי, יעלה את שיעור ההקלקה על המודעות ויוריד את העלויות לקליק באופן משמעותי.קמפיין ממוקד - פרסום חכם בגוגל

יתרון נוסף שיש לשיטה זו היא היכולת למדוד באופן מדויק את הביצועים של כל תחום מרכזי וביטויים מרכזיים ומשמעותיים עבורכם, ולהתאים את הצעות המחיר לכל ביטוי בהתאם לרווחיותו בפועל. זו דרך שעוזרת להפריד את העיקר מהטפל ולהתרכז בעיקר בתנועה שמניבה לכם תוצרת. הסבר נוסף על שיטות ההתאמה של ביטויים באדוורדס תוכלו לקרוא בהרחבהכאן.

6. הביאו למקסימום את יכולת המדידה של ביצועי הקמפיין

אחד היתרונות המרכזיים בשיווק באינטרנט הוא היכולת למדוד ביצועים באופן מדויק ולשפר בהתאם את יעילות הקמפיינים שלנו. עשו את המקסימום למדוד כל נתון חשוב והיעזרו בו לשיפור מתמיד של הקמפיין.

הציבו קוד המרה בכל עמוד תודה, קוד שיעיד על השארת פרטים בטופס (או ביצוע פעולה אחרת שאתם רוצים למדוד). בעזרת קוד ההמרה תוכלו לבדוק אילו ביטויים הביאו לכם את מירב הפניות ומהם הביטויים אותם תרצו לבטל ו/או להוריד את המחיר לקליק עבורם.

מומלץ בחום לבצע מעקב מדיד של הטלפונים הנכנסים מהקמפיין הממומן שלכם – מעקב זה מייחד מספר טלפון נפרד לכל דף נחיתה רלוונטי ובעזרתו תוכלו למדוד את כמות הפניות הטלפוניות שהקמפיין מניב לכם, ומניין הגיע כל טלפון. אנחנו משתמשים בשירותיה של חברת maskyoo למעקב אחר טלפונים – ומרוצים מהמערכת שהיא מספקת.

יתר אפשרויות המדידה, של אינספור נתונים (נחוצים ופחות נחוצים), קיימות במערכת הפרסום עצמה, דרכה ניתן למדוד ביצועי מודעות ותוספי מודעות, ביצועי ביטויים ספציפיים, שינויים בציוני איכות של ביטויים, בחינה מאיזה אזור גאוגרפי מתקבלים הביצועים הטובים ביותר עבורנו – ועוד ועוד. גם כאן נמליץ על היעזרות בגוגל אנליטיקס לצורך ניטור מתקדם ומדויק של התנהגות הגולשים באתרכם וניתוח שלו לצורך שיפור ושדרוג הקמפיין.

כאן המקום לציין כי הפרסום בגוגל עובר בהדרגה משיטות תמחור ("בידים") ידניות לשיטות אוטומטיות, כלומר: גוגל שכללה בעת האחרונה את היכולת לשפר את תוצאות הקמפיינים שלכם ע"י שימוש בשיטות אוטומטיות, וזאת על חשבון השיטות שהיו נהוגות בעבר, כשכיום הטכניקה הזו הופכת להיות יותר ויותר כדאית ומניבה, וצפוי שהיא תמשיך לתת את הטון ככל שיכולות הבינה המלאכותית של גוגל תשתפרנה. לא רחוק היום שקמפיינים יתופעלו כבר מתחילתם באופן אוטומטי לחלוטין וללא התערבות תמחורית משמעותית מצד הפרסם.

* בצעו ניסויים בקמפיינים!

אחד מהכלים החשובים ביותר במערכת אדוורדס שמסייעת לשפר ביצועים הוא מערכת הטיוטות/ניסויים. האופציה של פתיחת ניסוי מאפשרת לכם לבדוק באופן סטטיסטי ומובהק שינויים שאתם מכניסים לקמפיינים שלכם, בין אם מדובר על שינויים באתר/דף נחיתה ביחס לקמפיין המקור, בין אם מדובר על אסטרטגיית הצעת מחיר חדשה שאת מעוניינים לנסות, ובין אם אתם רוצים לבדוק אסטרטגיה חדשה של התאמות במילות מפתח. אתם מגדירים תקופת זמן של החלת הניסוי ואפילו את אחוז הפעמים שהוא יופעל ביחס לקמפיין המקור, וכך, בסיום הניסוי אתם מקבלים תמונה ברורה על הצלחתו או כישלונו, ובהתאם – מבצעים את השינויים הנחוצים (ולחילופין משאירים את המצב כפי שהוא).

7. השתמשו בתוספי מודעות –

תוספי מודעות מעניקים לכם באדיבות גוגל אדוורדס נדל"ן אינטרנטי חינמי, שאסור לוותר עליו בשום אופן. המשמעות של תוספים למודעות היא הגדלה של נפח המודעה שלכם במידע נחוץ נוסף, לדוגמא: תוסף הטלפון, שמציג את מספר הטלפון של העסק שלכם בצד שמאל של המודעה.

תוסף פופולארי ומומלץ נוסף הוא תוסף ה- sitelinks – קישורים משניים שמופיעים מתחת למלל המודעה ונותנים לה נפח פיזי, אך בעיקר אפשרות להרחיב את המידע ו/או השירותים במודעה שלכם ובכך להגדיל משמעותית את סיכויי ההקלקה עליה.

תוסף חשוב נוסף הוא תוסף המיקום המאפשר להציג את מיקום העסק שלכם מתחת למודעה, ובנוסף להציע לגולשים מטלפונים ניידים את מסלול הנסיעה אליכם. תוסף המיקום ניתן להוספה ע"י חיבור חשבון "גוגל מקומות" של העסק שלכם לחשבון האדוורדס.

תוסף נוסף, חדש יחסית, שמומלץ ומעשיר את המודעות שלכם, נקרא "תוסף מידע מובנה", ובו תוכלו לפרט עוד על השירותים והמוצרים שלכם, תוך כדי תפיסת עוד שטח נדל"ני בגוגל (התוסף מגדיל את המודעה שלכם כשהדבר ניכר עוד יותר מגלישה בטלפון נייד).  עוד תוסף חדש שלאחרונה נכנס לשימוש בישראל הוא "תוסף מחיר", שמאפשר לכם לציין הנחות/מבצעים מתחת למודעה ובכך למשוך את עין הגולש ולשפר שיעורי הקלקה.

תוסף חדש, נכון לסוף 2021, הוא תוסף התמונה. ניתן להעלות תמונות של המפרסם/בעל העסק והתמונה מוצגת לצד המודעה באופן שמשפר גם את שיעורי ההקלקה עליה וגם מוסיף מימד מיתוגי, נאה ומבליט, לעסק שלכם בצמרת תוצאות החיפוש.

הנה סרטון קצר של גוגל המציג את יתרונות תוספי המודעות:

8. השתמשו באופן עקבי (אך זהיר!) בהוספת מילות מפתח שליליות –

סינון ביטויים שאינכם רוצים שדרכם יגיעו אליכם גולשים, כגון: "חינם", "טפסים", שמות מתחרים ועוד – הוא הכרחי להעלאת רלוונטיות התנועה הממומנת לאתר שלכם.

ראשית, השתמשו במתכנן מילות המפתח, בעזרתו תוכלו לבדוק אילו ביטויים בתחום שלכם עשויים להיות בלתי-רצויים בקמפיין – והגדירו אותם כמילים שליליות.

לאחר הפעלת הקמפיין, יש לבצע אחת לשבוע בדיקת מונחי חיפוש, בה תאתרו שוב ושוב את המונחים הבעייתיים עבורכם ותתייגו אותם כביטויים שליליים. מדובר ברוטינה קבועה אותה יש לבצע ללא הפסקות (אלא אם כן כל הקמפיין מתנהל בהתאמה מדויקת, מה שבד"כ לא קורה). באמצעות הפעילות הנ"ל תצליחו לייצר נגישות ורלוונטיות הולכת וגוברת, ככל שעובר הזמן, בין מילות חיפוש רלוונטיות עבורכם לבין המודעות שלכם.

חשוב מאד לשים לב שאת שלילת הביטויים יש לבצע בזהירות, רצוי לשלול ביטויים בהתאמה מדויקת תחילה ולא בהתאמה רחבה, זאת על מנת לא לחסום קשת ביטויים גדולה מדי, שתכלול גם ביטויים שעשויים להיות רלוונטיים. לא מעט פעמים קורה ש"התפרעות" בהכנסת מילים שליליות, בד"כ מילים שמוגדרות בהתאמה רחבה, גורמת לאי-הופעה של המודעות שלכם באופן לא רצוי מביטויים רלוונטיים.

עדכון החל משלהי שנת 2020: שימו לב – גוגל החליטה הלכה למעשה למנוע ממפרסמים לדעת מאילו מילות מפתח מתקבלת התנועה (ובהתאם גם ההמרות), המערכת כעת מאפשרת לנו לקבל מידע מזערי בלבד אודות מונחי החיפוש שהביאו תנועה והמרות. אי לכך, הכדאיות לעבור מהצעות מחיר ידניות להצעות מחיר אוטומטיות עולה משמעותית, שכן ע"י בחירת אסטרטגיית בידים אוטומטית המערכת מוכוונת להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר, והנגזרת מכך היא שמודעותיכם תופענה תחת הביטויים שיש סיכוי טוב יותר שישיגו עבורכם את התוצאה הרצויה. טעם נוסף לעבור לשיטת תמחור אוטומטית היא שכרגע אין יכולת של ממש לשלול מונחים חדשים שהובילו תנועה בקמפיינים, שכן, כאמור, היכולת הזו להיחשף למונחים נשללה (ומעניין מה תהיינה ההתפתחויות בנושא הזה בעתיד). 

9. נצלו את יכולות האוטומציה והבינה המלאכותית של גוגל ונקטו בתמחור אוטומטי –

גוגל ממליצה, ובצדק, לעבור לשיטות הצעת מחיר אוטומטיות בניהול הקמפיין הממומן שלכם במערכת. שיטת הביד הידני, שהיתה נהוגה בעבר (בה המפרסם נוקב במחיר המקסימלי אותו הוא מוכן לשלם על קליק), מפנה את מקומה בהדרגה לשיטות אוטומטיות אשר מביאות לידי ביטוי את היכולת האלגוריתמית של גוגל לתת לכם החזר טוב יותר על ההשקעה בפרסום. ישנן מספר שיטות אוטומטיות כאלה, כגון: "יעד עלות להמרה" או "מקסימום המרות", כשבקמפיינים מסוגים יש עדיפות לבניית קמפיין "Performance Max" שהוא אוטומטי לחלוטין ומתבצע בהתאם להגדרות החזר על השקעה שאנו מגדירים בתחילתו. מניסיון, המעבר לשיטות האוטומטיות מוכיח את עצמו באופן כמעט מוחלט והוא אט אט הופך לאופציית התמחור המועדפת על מנהלי קמפיינים רבים, שמבינים כי נפלאות הבינה המלאכותית של גוגל כבר כאן, והם כאן כדי להישאר.

10. תזמנו את הימים והשעות של הצגת המודעות שלכם בחוכמה –

ראשית, לעסקים רבים, בהם בעלי מקצועות חופשיים כמו רואי חשבון, עורכי דין, אדריכלים ועוד – לא תמיד משתלם לפרסם בסופי שבוע מהסיבה תזמון מודעות באדוורדסהפשוטה שהם אינם זמינים ו/או אינם מעוניינים לקבל פניות טלפוניות. ההמלצה לנותני שירות אלה היא לא לפרסם בסופי שבוע/חגים (או ברוב השעות בהם) או לכל הפחות להוריד את הצעות המחיר בימי המנוחה.

שנית – מומלץ ומשתלם להתאים את הצעות המחיר שלכם לפי שעות היממה: להעלות את ההצעות בשעות "השיא", בהן מתקבלות מירב הפניות – כדי לנסות ולקבל מיקומים טובים יותר והופעות מרובות בשעות בפרק הזמן הזה – ולהוריד הצעות מחיר בשעות הלילה למשל. אין סיבה שתשלמו מחיר גבוה לקליק בשעות בהן אינכם זמינים או שהסבירות לקבל פנייה משתלמת נמוכה יותר מהרגיל (ביצוע התאמות אלה הינה דרך לשונית "הגדרות"-"תזמון הצגת מודעות" במערכת).

11. שפרו את הקמפיינים כל הזמן, היו סבלניים וחשבו לטווח ארוך –

אופטימיזציה היא מושג מפתח בניהול קמפיינים באדוורדס – ניתן לשפר כל הזמן את התוצאות, כשגם קמפיינים מוצלחים ומחזירי השקעה ניתנים תמיד לשדרוג. מערכת אדוורדס מתעדכנת ומתחדשת לעיתים קרובות, ונותנת לנו – מתוך אינטרס מובהק של גוגל למקסום אופטימיזציה בקמפיין אדוורדסרווחיה – עוד ועוד כלים לשיפור התוצאות שלנו.

שימו לב כי בכל תחילת קמפיין (כחודשיים בד"כ) ההתמקדות היא בניסוי, טעייה, בדיקת רווחיות ולמידת המתחרים. ביצוע עקבי של עקרונות היסוד לניהול קמפיינים מביאים בטווח הארוך פרסום יעיל, כשהיעד הוא להצליח להגיע למנגנון פרסומי, כמעט אוטומטי, שעובד עבור העסק שלכם ומביא רווחים ישירים ועקיפים (המלצה מלקוח גוגל היא בדיוק אותו "פה לאוזן" שכולנו אוהבים להלל). לכן חשוב להיות סבלניים, לנהל את הקמפיין במקצוענות (לא להתבייש לבקש עזרה מאיש מקצוע כשצריך) ולטפל בחוכמה בפניות הנכנסות מהקמפיין.

זכרו כי לטווח הארוך – פרסום בגוגל אדוורדס (ובשמו המחודש – גוגל אדס), בטח במתכונתו המשודרגת הנוכחית, עובד ונותן תוצאות.


לסיכוםהנתונים הדרמטיים על הרגלי הגלישה באינטרנט בקרב תושבי ישראל שפורסמו לאחרונה (בפרט ביחס לצריכת אמצעי תקשורת אחרים), בצוותא עם היותה של גוגל שליטה בלעדית בתחום החיפוש והמדיה האינטרנטית בישראל – לא משאירה יותר מדי מקום להיסוס. ניהול מקצועי של קמפיין פרסומי בגוגל יכול לשפר את הנוכחות והחשיפה של עסקים באופן משמעותי ומתגמל. עם זאת, נוכח התחרות הגוברת מחירי הפרסום ההולכים וגדלים (נסו לבדוק כמה עולה קליק בביטוי המדויק "עורך דין רשלנות רפואית"), חובה לבצע את הפעולות וההתאמות שיחסכו לנו כסף רב, הן בדרכי שיווק חדשות ומשתלמות, הן באופטימיזציה נכונה ומותאמת לצרכי העסק שלכם, והן בראייה מערכתית כוללת שרואה בפרסום בגוגל כלי חשוב כחלק ממערך השיווק והנוכחות העסקית שלכם ברשת.

יש לכם שאלות? מעוניינים בפרטים על השירות שלנו? צריכים עצה נקודתית? אל תהססו לפנות אליי בכל אחד מאמצעי הקשר 🙂

שאלות נפוצות:

  1. איך מפרסמים בפרסום ממומן בגוגל?

הפרסום הממומן בגוגל מתבצע דרך מערכת Google Ads המשוכללת, דרכה מזינים את כל הנתונים הרלוונטיים לעסק שלכם, לרבות מודעות הפרסום, עמודי הנחיתה, ביטויי המפתח בהם אתם מעוניינים להופיע בתוצאות גוגל, הצעות מחיר לקליק ונתונים טכניים נוספים.

  1. כמה עולה לפרסם בגוגל?

הפרסום בגוגל אדס מתקיים כמו במכרז – מחיר פרסום ממומן בגוגל משתנה לפי תחרותיות התחום אותו מעוניינים לקדם ולפי אופן הפרסום. ישנם תחומים בהם התחרות לא גבוהה ובהם ניתן לשלם על קליק מס' אגורות/שקלים לעומת תחומים תחרותיים ויקרים יותר.

  1. האם ניתן לפרסם לבד בגוגל אדס?

עקרונית, ניתן לתפעל את מערכת הפרסום של גוגל באופן עצמאי – יש ללמוד את המערכת או לקבל הדרכה מקצועית לפני שמתחילים. מצד שני, היעזרות באיש מקצוע שמתמחה בפרסום ממומן לרוב יוזיל את עלויות הפרסום הכוללות וישפר את התוצאות, שכן יש צורך בבקיאות משמעותית בלא מעט ניואנסים מקצועיים.

  1. איך מוזילים את עלויות השיווק בגוגל?

ישנן לא מעט דרכים להוזיל עלויות: ניתן להגביל את השעות והימים לאלה שמניבים לכם הכי הרבה תועלת, ניתן להשתמש באסטרטגיות הצעות מחיר מתקדמות, ניתן לדייק את המודעות ודפי הנחיתה בהתאם לביטויי החיפוש הפופולאריים, ניתן להגביל פרסום לסמארטפונים בלבד – ועוד.

רוצים להתייעץ איתי? אל תהססו! פנו לקבלת סיוע בנושאי שיווק דיגיטלי/קידום אתרים ואשמח לשרת אתכם נאמנה

יואב עוז, מנכ"ל Winner Marketing

יואב עוז,
מנכ"ל Winner Marketing

השיווק המנצח איתי נשען על מקצועיות וידע אבסולוטי בפרקטיקה הדיגיטלית המתעדכנת במהירות. הוא גם מושתת על אכפתיות. על הקשבה. על יסודיות וניצול הזדמנויות חכם. על ניצול מקסימלי של היתרונות שלכם כעסק ומזעור החסרונות.

יצירת קשר

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

המלצות

לכל שאלה - אני תמיד זמין

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

רוצה לקדם את העסק שלך? דבר/י איתי

יואב עוז, מקדם אתרים פרילנסר