בלוג

5 כלים דיגיטליים עוצמתיים שיעזרו לכם להרוויח יותר מפרסום ברשת

5 כלים דיגיטליים עוצמתיים שיעזרו לכם להרוויח יותר מפרסום ברשת

השיווק הדיגיטלי רץ. מה זה רץ? טס! מחודש לחודש נוספות אינספור אפשרויות לייעול ושיפור התוצאות של הפרסום שלנו ברשת, החל מהאדרת כלים קיימים לכאלה שפשוט לא כדאי להמשיך נוכחות במרחב הדיגיטלי בלעדיהם, ועד כלים חדשים שגוגל ופייסבוק משחררות בחינם לציבור ויכולים לחדד יכולות ולשפר תוצאות.

כעוסקים (ומכורים) לתחום הפרסום ברשת, לפעמים אפילו עבורנו קצב החידושים והשינויים מהיר, כך שבוודאי מי שלא חי את התחום ושיגעונותיו על בוריים עלול למצוא עצמו בפיגור עקב מבול החידושים.

אז על מנת להפריד את העיקר מהטפל – ריכזנו עבורכם 5 טרנדים דיגיטליים שצוברים תאוצה גוברת ושמאד כדאי לכם להדביק את הפער וליישמם ביתר-שאת כחלק ממערך השיווק הדיגיטלי שלכם:


 1. גוגל לעסק שלי (Google My Business) 

"גוגל לעסק שלי" הוא שירות חינמי לחלוטין. יש לפתוח כרטיס ולהזין את פרטי העסק השונים, לרבות הכתובת המדויקת שלו כמובן. בעלי כרטיס בגוגל לעסק שלי יזכו מיד לנוכחות במערכת גוגל מפות השימושית. אך כאן הטוב רק מתחיל –

העסק יופיע מעת לעת בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל בכל חיפוש רלוונטי, לדוגמא: "עורך דין פלילי בחולון". בנוסף, העסק עשוי מאד להופיע בתוצאות אם המחפש נמצא בסמיכות גיאוגרפית אליו. כך זה נראה:

תצוגת גוגל לעסק שלי בחיפוש עורך דין

וכך, גם אם האתר שלכם לא מקודם אורגנית – הוא עשוי להופיע בעמוד הראשון בגוגל, בחינם ובזכות הסגמנט המקומי שלו במערכת. לגולש ישנה אפשרות לחייג ישירות לעסק, להיכנס לאתר שלכם או להיכנס לכרטיס העסק, שם גם קיימת אפשרות לדירוג וביקורות, כשדירוג גבוה וביקורות גולשים חיוביות מרימים את קרנו של (כרטיס) העסק וישפרו את הסיכויים שלכם להופיע יותר ויותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לכם.

פלוס נוסף של גוגל לעסק שלי: שמו של העסק ופרטיו יופיעו בצד השמאלי – גרף הידע של גוגל – בחיפוש גנרי של השם שלכם/המשרד שלכם. כך זה נראה:

תצוגת גול מיי ביזנס בחיפוש שם העסק/המשרד


ועוד בונוס נהדר: לכל כרטיס גוגל לעסק שלי קיימת גישה לנתונים סטטיסטיים של כניסות לאתר, שיחות טלפון שהגיעו דרך הכרטיס ועוד. כל הפרטים האלה מוצגים בעמוד ה"תובנות" בכרטיס. אתם תופתעו לגלות כמה שיחות/כניסות לאתר הגיעו אליכם דרך הכלי הלוקאלי המצוין הזה.


איך תגרמו למשרד שלכם להופיע יותר בתוצאות החיפוש?

  1. מלאו את הפרופיל בכמה שיותר פרטים על המשרד, הוסיפו תמונות אותנטיות – מבפנים ומבחוץ, ניתן גם להוסיף סרטוני וידאו מוצלחים.
  2. בקשו ביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים – גוגל מתגמלת בנדיבות כרטיסי עסק עם ביקורות חיוביות, וככל שתצברו כאלה – אתם תקבלו בוודאות חשיפות נוספות. אגב, גוגל אף מושכת ביקורות ומציגה אותם בכרטיס בגלוי גם מפייסבוק, דפי זהב ואינדקסים נוספים. כאמור – לביקורות טובות יש חשיבות עצומה לשדרוג נוכחותכם.
  3. קשרו את כרטיס העסק מכל מקום שניתן – אתר האינטרנט שלכם, עמוד הפייסבוק שלכם/של המשרד – ועוד. הקישורים עוזרים לגוגל להבין שמדובר בעסק חי, עובד ופעיל. רצוי מאד לציין באתר האינטרנט שלכם את הכתובת כפי שהזנתם בכרטיס העסק, על מנת שתהיה התאמה בין הנכסים השונים, גם זה יעזור לביסוס הלוקאלי שלכם ברשת.

 2. מודעות באמפר ביוטיוב + רימרקטינג לסרטונים

יוטיוב הוא מנוע החיפוש מס' 2 בעולם אחרי גוגל עם 2.5 מיליון מבקרים בשבוע בישראל. ככזה, להותיר אותו ללא נוכחות אפקטיבית עבורכם הוא פספוס של הזדמנויות עסקיות שוות ולא יקרות במיוחד.


אפשרות חדשה ולוהטת בים אפשרויות הפרסום ביוטיוב היא מודעת הבאמפר – Bumper Ad. מדובר בסרטון זורם בן 6 שניות שמופיע בתחילת צפייה בסרטוני יוטיוב, כשלגולש אין אפשרות לדלג עליה כפי שניתן במודעות רגילות.

מודעות הבאמפר הן פורמט שמתאים מאד להצגה במכשירים ניידים. הן הופכות פופולאריות לאור מהירותן, ההלימה שלהן לקשב המוגבל שלנו ברשת וחוסר האפשרות לצאת מהן כאשר הן מופיעות בתחילת סרטון יוטיוב. יתרון נוסף הוא העלות הזולה להדהים פר צפייה בסרטון – בד"כ אגורות בודדות.

עם קצת יצירתיות, פנייה לקהל היעד הנכון עם המסר הנכון ואופטימיזציה לא מסובכת בבניית המודעות במערכת הפרסום בגוגל אדוורדס – ניתן להגיע לחשיפה ענקית של המותג, להגביר מודעות ואפילו לקבל כניסות חינם לאתר/דף הנחיתה שלכם (!), שכן החיוב הינו עבור כמות צפיות במודעה בלבד.

למודעה ניתן להוסיף בקלות רצועת קריאה לפעולה בתחתית הסרטון (Call To Action) שמעודדת לחיצה ואינטרקציה עם עמוד הנחיתה.

קבלו דוגמא למודעת באמפר:



אפשרות נהדרת נוספת בפרסום ביוטיוב – רימרקטינג (שיווק מחדש) מסרטוני יוטיוב ואל סרטוני יוטיוב:

למרבה ההפתעה, אנחנו נתקלים מעט מאד בשימוש באפשרויות נרחבות שיוטיוב וגוגל מציעות בנושא שיווק מחדש מסרטונים ואל סרטונים שלכם. מדובר באפשרות פרסום זולה, יעילה, ממתגת ומכבדת, כזאת שלא כדאי להירתע ממנה ואנו ממליצים מאד לעשות בה שימוש מושכל –


ראשית, האפשרות לחשוף גולשים שביקרו אצלם באתר האינטרנט / בדפי הנחיתה לסרטונים שלכם. קחו דוגמא: גולש נכנס לדף הנחיתה של המשרד דרך קמפיין חיפוש בגוגל, ויצא ממנו כדי לבחון אופציות נוספות. כשגלש לאחר מכן ביוטיוב, צצה לו לפתע מודעה של לקוח שממליץ על שירות משרדכם. במס' ניסיונות שערכנו עם לקוחות – הסרטונים עזרו מאד "לבשל" את אותם לקוחות מתלבטים/בודקים/חוקרים להבין שהמשרד שלכם הוא המענה המקצועי הנכון עבורם.

אופציה נוספת של רימרקטינג היא הפוכה – לחשוף צופים של סרטוני הווידאו שלכם למודעות/באנרים של המשרד. מערכת הפרסום "צובעת" את הקהל שצפה בסרטונים שלכם (כולל צביעה ספציפית למי שצפה בהם כצפייה ממומנת) והקהל הזה הופך בקלות לרשימת טרגוט חמה שיחזור ויראה לפתע מודעות שלכם בכל אתר (כמעט) בו יבקר לאחר מכן.

אפשרות נוספת וממוקדת יותר היא לטרגט כל מי שביצע אינטראקציה עם הסרטון (סימן לייק, הגיב וכדומה) – ורק אליו לפרסם בשנית. וברשת, כידוע, ככל שממקדים טוב יותר את קהל היעד – כך התוצאות המושגות טובות יותר.


 3. גוגל דאטה סטודיו

לפני מס' חודשים החליטה גוגל לפתוח לקהל הרחב מוצר מסדרת מוצרים שעד כה ניתנו בתשלום מכובד – במהדורת חינם. Google data studio הוא כלי חדש ומדהים שלכל מפרסם (ומפורסם) יש גישה חופשית אליו.


הדאטה סטודיו היא מערכת ליצירת דוחו"ת ויזואליים נוחים, ברורים, מותאמים לצרכיכם ולנתונים שדרושים לכם לצורך בקרה ומעקב של הפעילות האינטרנטית שלכם. המערכת מתממשקת לכל מוצר דיגיטלי (מערכת גוגל אדוורדס, גוגל אנליטיקס, פייסבוק, ועוד) ובמקום שתראו עוד דו"ח עם 2387 טבלאות, נתונים, אחוזים ושאר סטטיסטיקות בלתי-מובנות בעליל – תוכלו לראות הנתונים באופן ויזואלי, נעים לעין וכזה שניתן לראות דרכו את התמונה הכוללת ואפשרויות להסיק מסקנות ולהשתפר/להשתדרג במבט קדימה.


כל שעליכם לעשות הוא לפתוח חשבון במערכת באמצעות כתובת הג'ימייל שלכם, לאחר מכן ההתממשקות עם יתר מוצרי גוגל פשוטה יחסית (סנכרון עם פייסבוק מעט יותר מורכב). לכל המתקשים לבחור בעצמם את הנתונים שמעניינים אותם ולהציגם ויזואלית, המערכת מספקת תבניות מוכנות ששואבות את הנתונים שלכם ומציגה אותם בתבנית באופן לא רע בכלל. הנה לדוגמא תבנית המציגה נתוני קמפיין אדוורדס:


צילום מסך מגוגל דאטא סטודיו


לאחר שיצרתם דו"ח לשימושכם, יש אפשרות להציג אותו, בכל זמן שתרצו, על ידי העתקת הקישור שלו. נציין שבדו"חות ניתן "לשחק" לפי תאריכים רצויים לכם (למשל, להשוות ביצועי פרסום של החודש הנוכחי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכדומה) ובכך לקבל תמונות מוחשיות של ביצועי המאמצים השיווקיים שלכםובקיצור: כלי מגניב, חינמי ומומלץ, שיעשה לכם סדר בבלגן.



 4. חידושים מוצלחים בפרסום בפייסבוק


מארק וחבריו לא מפסיקים לירות עלינו בצרורות אפשרויות חדשות לפרסום יעיל בפייסבוק – הנה כמה חידושי פייסבוק שמאד שווה לשים אליהם לב:

מודעות מסנג'ר: פייסבוק מאפשרת לכם לבצע קמפיין פרסומי, שהמטרה שלו היא שיחה ישירה עם הלקוח הפוטנציאלי. בשונה מהשארת ליד וחזרה טלפונית ללקוח, כאן הלקוח שנחשף למודעה פשוט פונה אליכם בהודעה רגילה בפייסבוק – ומשם אתם ממשיכים בדיאלוג ישיר עמו.

בעזרת הטרגוט הנכון של קהל היעד ומודעה איכותית – תציגו את המסר שלכם לאנשים שסביר להניח שירצו לדבר עמכם בתחום המומחיות שלכם (לדוגמא – ציבור רחב שמתעניין בשאלות בענייני דיני עבודה, פיטורין וכדומה), ותעברו לשיחה אונליין עם המתעניין. שימו לב – מדובר בלידים איכותיים מאד!

בונוס נוסף: את הקהל שיצר עמכם קשר במסגרת קמפיין המסנג'ר ניתן "לסמן" ולפרסם אליו מודעות בהמשך, כך שמלבד הלידים שתקבלו אליכם ישירות, תוכלו ליצור קהל משלכם שאתם יודעים שמתעניין בשירות שלכם ולטרגט אליו מודעות נוספות. יעיל בטירוף.


חידושים בפרסום בפייסבוק ומדיה חברתית

קמפיין מעורבות: מעכשיו ניתן לטרגט קהל ממוקד שביצע מעורבות עם הדף שלנו – בין אם עשה לייק לפוסטים, שיתף, צפה בסרטונים בעמוד, וכל סוג אחר של מעורבות.

מדובר בסוג חדש של קמפיין רימרקטינג ש"צובע" את הקהלים שסביר להניח שיתעניינו בשירות שלכם (שכן הם עשו זאת בעבר..). בונוס נוסף: את הקהל הזה ניתן להרחיב באמצעות שימוש ב- lookalike, כלומר: פייסבוק מוצא עבורכם קהל שדומה במאפיינים שלו לקהל שביצע מעורבות בפוסטים או בסרטונים שלכם. בדרך זו מגדילים את כמות האוכלוסייה שעשויה לחשוק בשירותכם.

ככלל, קמפיין מעורבות מומלץ לאלו מביניכם שמשקיעים בתוכן בעמוד שלהם – בין אם בפוסטים מושקעים ובין אם ביצירת סרטונים טובים ובעלי ערך.


רימרקטינג (שיווק מחדש) אופליין: פייסבוק נותנת לנו מעכשיו אפשרות לטרגט אנשים שנמצאים בד"כ באזור הגיאוגרפי של העסק שלנו! לוקחים את הקהל שפייסבוק יודעת שמגיע דרך קבע למקום העסק, ומפרסמים אליו ישירות. הפיצ'ר מיועד בעיקר לעסקים עם מיקום גיאוגרפי מרכזי ומושך, באופן שהוא מסוגל לרכז את האוכלוסייה הספציפית ולסמן אותו עבורכם. טרם ניסינו על בשרינו את סוג הקמפיין הזה, אבל אין ספק שמדובר בחידוש עוצמתי וכזה ששווה לנסות אותו באופן רציני.

שימו לב: סוג הקמפיין הזה עדיין לא זמין לכולם (מגיע בהדרגה לכל חשבונות הפרסום).


 5. שימוש בגוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager)

הכלי החדש (יחסית) והחינמי הזה יכול לחסוך למפרסמים המון כאב ראש בכל בכרוך בתלות במתכנתים ואנשי קוד למיניהם. לא פעם עולה הצורך להטמיע באתר/בדפי הנחיתה קודים שונים לייעול ומדידה נכונה של הפרסום (קודי אנליטיקס, פייסבוק, רימרקטינג ושאר ג'יבריש) ולמי שלא בקיא כ"כ בקוד (ומדובר על בערך 99% מהאוכלוסייה) המשימה הופכת למורכבת ומחייבת היעזרות בשירותי תכנת.

בעזרת מנהל התגים של גוגל ניתן לנהל באופן קל יחסית את כל התגים באתר באופן עצמאי, זאת במקום להכנס שוב ושוב לקוד האתר ולשנות אותו.

כדי להתחבר לשירות יש לפתוח חשבון ב- https://www.google.com/analytics/tag-manager/, להטמיע את הקוד שמתקבל בתוך דפי אתר שלכם פעם אחת בלבד – ומשם אתם כבר לא נתונים לחסדי מתכנתים ויכולים לנהל את פעילות התגים בעצמכם.

המערכת החדשה הזו של גוגל מתחדשת ומתעדכנת לא מעט, כשלאחרונה היא נותנת את האפשרות להגדיר בקלות אירועים שקורים באתר שלכם (פעולה שמסונכרת עם גוגל אנליטיקס), ובהם אף סימון קל ומהיר של אירועים כגון צפייה בסרטון וידאו בתוך האתר.

באופן הזה, ניתן לעקוב אחר פעילות הגולשים באתר שלכם, מעקב שנותן לנו המון תובנות על איכות מאמצי השיווק שלנו, ובין היתר מה כדאי לנו לבצע על מנת לשפר את אחוזי ההמרה באתר ואת חווית הגולשים בו.

למעוניינים, הנה מדריך מפורט מומלץ אודות גוגל תג מנג'ר למתחילים:




לסיכום העדכונים, הכלים החדשים ומגוון האפשרויות שבעלות-הבית של האינטרנט (בעיקר גוגל ופייסבוק) מרעיפות עלינו חדשות לבקרים – מחייבות להתעדכן ולהשתפר בעקביות ותוך כדי תנועה.

הכלים שפורטו לעיל הם ללא ספק חלק משמעותי מאוסף אפשרויות חדשות ומתגמלות שניתנות למפרסמים ברשת, שיישום עקבי ומושכל שלהם מסוגל לתת לכם עליונות יחסית אל מול המתחרים, לשפר את התמורה שתקבלו ביחס לתקציב המושקע, ולשים אתכם בקדמת עולם הדיגיטל הדוהר ללא מעצורים.

יואב עוז, מנכ"ל Winner Marketing
יואב עוז, מנכ"ל Winner Marketing

 


יש לכם עצות/טיפים משלכם? שאלות מקצועיות ספציפיות? נשמח לשמוע ולענות תמיד.

[trustindex no-registration=google]

רוצים להתייעץ איתי? אל תהססו! פנו לקבלת סיוע בנושאי שיווק דיגיטלי/קידום אתרים ואשמח לשרת אתכם נאמנה

יואב עוז, מנכ"ל Winner Marketing

יואב עוז,
מנכ"ל Winner Marketing

השיווק המנצח איתי נשען על מקצועיות וידע אבסולוטי בפרקטיקה הדיגיטלית המתעדכנת במהירות. הוא גם מושתת על אכפתיות. על הקשבה. על יסודיות וניצול הזדמנויות חכם. על ניצול מקסימלי של היתרונות שלכם כעסק ומזעור החסרונות.

יצירת קשר

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

המלצות

לכל שאלה - אני תמיד זמין

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

רוצה לקדם את העסק שלך? דבר/י איתי

יואב עוז, מקדם אתרים פרילנסר