שיווק דיגיטלי לעסקים – מדריך

שיווק דיגיטלי לעסקים – מדריך

תוכן עניינים

כל עסק חייב שיווק. כל עסק? כן, בהחלט כן! בין אם אתם מנהלים את חברת אמזון העולמית במקרה, ובין אם יש לכם גלריית אמנות זעירה – אתם צריכים שיווק כדי שיכירו אתכם, כדי שיאמינו בכם וכדי שישלמו לכם על השירות, בסופו של יום.

גילוי נאות: השיווק היום מתנהל בעיקר בדיגיטל: בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, בלינקדאין ובעוד ערוצי מדיה חברתית שבהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בעולם שכזה, מאד כדאי לכם לדעת איך גורמים ללקוח להתאהב במותג / בעסק שלכם, להאמין בו ולהיות לקוח קבוע שלכם.

כמשווק דיגיטלי פרילנסר שפעיל מזה למעלה מעשור, הכנתי להלן מדריך פרקטי שמסביר שלב אחר שלב איך בונים אסטרטגיה, מה ההבדל בין סוגי קידום באינטרנט, איפה לפרסם תוכן דיגיטלי חד וממוקד ועוד כללים חשובים שיכולים להקפיץ את העסק שלכם כמה שלבים קדימה מבחינת איכות השיווק והאפקטיביות שלו.

למה דווקא שיווק דיגיטלי?

אתם לא שואלים את זה ברצינות, נכון?

כאמור, בעידן של ימינו, שיווק ודיגיטל הם כמעט מושג בלתי נפרד. כשהחיים שלנו עברו לתוך הטלפון הנייד הם השאירו מאחור את העיתונות המודפסת, את מודעות הפרינט ואת שלטי החוצות. זה לא שהכלים המסורתיים כבר לא קיימים, אבל במציאות של חיפושי גוגל, תמונות באינסטגרם ופוסטים ויראליים בפייסבוק – צורת השיווק הישנה איבדה כוח באופן משמעותי.

היום, חד משמעית, עיקר השיווק של עסקים מתמקד בדיגיטל, ואנחנו מדברים על 85% – אם לא יותר.

שיווק דיגיטלי לעסקים

אתגרים מרכזיים של שיווק דיגיטלי לעסקים

להבין מה הנתיב הדיגיטלי המתאים לעסק שלכם

עד לפני כמה שנים, משרדי פרסום חתרו להגיע לחשיפה כמה שיותר גדולה מתוך הנחה שמתוך כלל הנחשפים לפרסום, בוודאי יהיו כאלו שיחליטו שהמוצר/שירות מתאים להם ויבואו לקנות.

יכול להיות ששיטת השיווק הזו הייתה נכונה לאז, אבל כיום היא ממש לא מדויקת. נכון שאנחנו שואפים לחשוף לקוחות רבים לתכנים שלנו, אבל אין לנו שום עניין לפרסם באופן מפוזר ולהגיע לקהלים לא רלוונטיים.

היום, כשגולשים מותקפים מדי יום באינספור מודעות וסרטוני פרסומת, הם כבר לא מתרגשים מכלום כמעט אלא מתכנים שיווקיים ספציפיים מאוד שעונים על הצרכים הספציפיים שלהם: משיגים פתרונות לכאבים או מספקים להם עונג. כל שיווק אחר פחות רלוונטי ואפילו לא יעבור את סף הקליטה הראשוני שלהם.

לכן, אחד מאתגרי השיווק הדיגיטלי המשמעותיים כיום הוא לזהות את ערוצי השיווק המתאימים לכם כעסק, אלה שממקסמים את הסיכוי שלכם להחזרה על ההשקעה. אתגר נוסף הוא פילוח קהלי יעד וחשיפת לקוחות פוטנציאלים בלבד לתכני השיווק שלכם כחברה. מדובר בעבודת נמלים שדורשת הרבה עבודת ניתוח ולעיתים גם ניסוי וטעיה, אולם בסוף היא משתלמת – כי היא מובילה ללקוחות הרלוונטיים באמת, שלאחר שיעברו במשפך שיווקי איכותי, הם בסבירות גבוהה גם יוציאו ארנק וישלמו.

מדידת ביצועים – כי איך אפשר לדעת אם הקמפיין שלנו עבד?

אתגר נוסף שעומד בפנינו כבעלי עסקים ובפני משווקים דיגיטליים הוא מדידת ביצועים מדויקת של קמפיינים ו/או כל פעילות שיווקית ברשת.

חשוב להבין, שיווק דיגיטלי לעולם לא יכול להיות אקראי. הוא חייב להיות מבוסס אסטרטגיה ולאחר מכן מדידה. בהתאם למדידה ולניתוח הנתונים יתבצע טיוב מהלכי השיווק להבא. זוהי מחזוריות של תהליך שיווקי שמשווקים חוזרים עליה שוב ושוב. השם שלה בעגה המקצועית נקרא אופטימיזציה.

מעשית, יש כיום כלי מדהימים למדידה של נתונים, חלקם בתוך פלטפורמות הקידום עצמן (לדוגמא גוגל אנליטיקס או הדוחו"ת הפנימיים של מנהל המודעות בפייסבוק) וחלקן ע"י כלים חיצוניים (כמו Ahref לניתוח נתוני קידום אורגני). ניתוח הנתונים והסקת מסקנות להמשך כבר תלויים הרבה יותר על איכות המשווק הדיגיטלי ועל ניסיונו.


אתגר העסקים הקטנים: שיווק אפקטיבי בתקציב נמוך

אתגר מורכב שעסקים (בעיקר קטנים) פוגשים בו ולעיתים מאט ואף מונע משיווק עסקי נכון לצאת לדרך – הוא סוגיית התקציב.

עסקים קטנים נבהלים מהעלויות הגבוהות של שיווק דיגיטלי. עסקים בתחילת דרכם חושבים בראש של: 'נתחיל, נגלגל עניינים ונראה לאן זה הולך, בהמשך אולי נחשוב על שיווק מקצועי בדיגיטל'.

זו טעות של ממש, מהסיבה ששיווק יעיל הוא אחד מעמודי תווך של עסק. אחוזים רבים מאוד מהעסקים החדשים נכשלים עקב בעיות בשיווק. ניתן להתגבר על אתגר התקציב אם פועלים בתבונה ובסלקטיביות, ואם לומדים להכיר את סביבת התחום בו פועל העסק.

חשוב לדעת ששיווק דיגיטלי לעסקים ניתן לעשות גם בתפירה לפי מידה, כלומר, אפשר בהחלט להביא בחשבון תקציב הגיוני שמתאים למימדים של העסק (למשל – מתמקד בפלטפורמת קידום אחת בלבד) וכך לחשוף אותו ללקוחות רלוונטיים בדיגיטל באופן סופר-ממוקד, מה שיגדיל את הסיכויים להחזר חיובי על השקעה. יש כיום אלפי עסקים קטנים שפועלים בדרך הזו ומשיגים תוצאות יוצאות מן הכלל – מניסיון אישי ומוחשי לגמרי.

יתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים

פרסום סלקטיבי – המיקוד הוא היתרון

כאמור, השיטות המסורתיות בשיווק תמכו בשליחה לחלל פרסומים לקהל יעד רחב מאוד ללא מיקוד אמיתי,  למשל פרסומת בעיתון או בשלטי חוצות. יכול להיות שמפרסמים ביצעו מיקוד מינימלי כמו: באיזו מערכת עיתון לפרסם, באיזה אזור, אבל עדיין, המרחק בין המיקוד ברמה הזו לבין הרזולוציות הגבוהות אליהן ניתן להגיע בעזרת שיווק דיגיטלי לעסקים – גדול מאוד.

שיטת השיווק הדיגיטלית החדשה עוסקת בפרסום סלקטיבי – כלומר, פרסום המתמקד בבעלי עניין במוצר/שירות/האתר שלנו. מטבע הדברים מדובר בקהל מצומצם, אולם זה בדיוק היתרון אותו אנחנו משיגים: לידים חמים ש'בשלים' לביצוע פעולות הרבה מעבר לאנשים הנחשפים לפרסומת אקראית ואין להם כל קשר לתוכן. אחוזי ההצלחה בשיטה זו הם גבוהים מאוד ויחד עם זה עלויות השיווק נמוכות בעשרות אחוזים. מדובר באחד הווינרים המשמעותיים של שיווק באינטרנט לעומת מקבילו המסורתי.

את המיקוד ניתן לבצע על פי מאפיינים כמו גיל, מין, אזור מגורים, תחביבים, חומי עניין, חיפושים שבוצעו לאחרונה ועוד מגוון פרמטרים שמדייקים מאוד את השיווק, ויחד עם הפוטנציאל להגדלת אחוז ההצלחה – מאפשרים חיסכון בהוצאות הפרסום.


חישוב ביצועים ואחוזי המרה

בעזרת חישוב מדויק (או מאד קרוב למדויק) של אחוזי ההמרה כתוצאה מקידומים בדיגיטל, תוכלו למדוד את אחוזי ההצלחה של הפרסום שלכם ולנקוט לפי צורך בצעדי טיוב או שימור של התוצאות.

כך לדוגמא, אם פרסמתם מודעה שהגיעה לעיניים של 100,000 אנשים אקראיים ו-1000 איש מתוכם לחצו על הלינק לאתר שלכם, פירוש הדבר שהשגתם 1% אחוזי הקלקה, אולם, אם פרסמתם מודעה בקבוצה ממוקדת של 1,500 איש ומתוכם 75 איש פנו אליכם, השגתם 5% המרה, נתון בעל פוטנציאל גבוה בהרבה מההשפעה של המודעה שפורסמה לקהלי יעד אקראיים (ויקרים יותר).

לאחר ניתוח נתונים והסקת מסקנות, תוכלו בהמשך לפרסם שוב לקהל היעד הרלוונטי ולרכוש אמון ואהדה למותג שלכם, לעיתים קרובות עד כדי יצירת קהילה פעילה סביב המותג. תמצית העיקרון המנחה של שיטת הסלקציה היא שכל מי שלא קשור – אאוט, ומתקדמים רק עם מה שעובד עבורנו.

שיווק עסק בדיגיטל על שלל הפלטפורמות שהוא מציע, מאפשר מעקב מדויק אחרי הקלקות, לידים, רכישות, לחיצות על כפתורים מסוימים, אחוזי נטישה מול אחוזי המרה ועוד מגוון נתוני פרסום חשובים שמאפשרים לטייב הליכי שיווק ולהעלות את רמת האפקטיביות של הקמפיינים בצורה משמעותית.


אפשרויות שיווק פנטסטיות גם לעסקים קטנים

מכיוון שהדיגיטל מאפשר לבצע פעולות שיווק בתפירה אישית, אפשר להגדיר אותן לפי גודל העסק. כאמור, כיום גם עסקים קטנים יכולים לקבל חשיפה נהדרת בתקציבים מוגבלים:

הם יכולים ליהנות מפרסום בגוגל אדס לפי היכולת שלהם על ידי הגדרת תקציב יומי מושכלת ועבור מילות מפתח מאד מסוימות.

הם יכולים לבצע קידום אורגני בכמות מילים בודדות ומתוחמות לאתר, ובכך לייצר חשיפה מוגברת למותג ולקבל תנועה רלוונטית – גם אם הם עדיין לא עסק גדול שיכול לשפוך ים של תקציב.

הם יכולים לבצע פרסום ממומן בפייסבוק למטרות מאד מוגדרות ובאופן מדוד ומבוקר, עבור פלחי אוכלוסייה מצומצמים שרק עליהם הם מכוונים.

קדימה, הגיע הזמן להבין איפה מפרסמים, למה ואיך:

מהן פלטפורמות השיווק הדיגיטלי האפקטיביות לעסק שלכם?

1. אתר אינטרנט כבסיס לנוכחות הדיגיטלית

אתר הוא נכס דיגיטלי חשוב לרוב סוגי העסקים והוא לרוב לב ליבו של התדמית שלכם ברשת. מדובר בכלי מרכזי שמספק לגולשים מידע על העסק, מעביר אותם חוויה במפגש עם הערכים וההצעות של העסק, מציע דרכי יצירת קשר ופעמים רבות מהווה את פלטפורמת הרכישה של המוצר/השירות.

פלטפורמות השיווק הדיגיטלי האפקטיביות לעסק

מסיבה זו, השקעה באתר העסק/החברה היא משמעותית ביותר: הן מבחינת הנראות והרושם הראשוני, הן מבחינת חשיפת האתר ללקוחות המגיעים מקידום ממומן וקידום אורגני, ובשלב הבא, לאחר שהגולשים כבר נכנסו לאתר – מבחינת חוויית הגלישה והנוחות כדי שירצו להאריך את זמן השהייה, ללמוד על תכנים שמעניינים אותם, ולבצע פעולות כמו מילוי טופס יצירת קשר, קבלת דיוור במייל ואפילו ביצוע רכישות.

בבניית אתר יש לשים דגש על רספונסיביות, טעינה מהירה, היררכיה נכונה, עיצוב שמעביר שדר נכון, תוכן בעל ערך, מסרים ויזואליים וטקסטואליים מושכים והכוונת הגולשים לשהייה נוספת באתר ולאינטראקציה איתו עד לביצוע פעולות ("חווית משתמש").

על האתר להיות בנוי נכון, לשלב תוכן איכותי ובעל ערך ולהיות מקודם כדי לקבל חשיפה גדולה ככל האפשר ולהוות מוקד 'עלייה לרגל' ללקוחות פוטנציאליים.

שימו לב כי סוג האתר שלכם ייקבע לפי סוג העסק. אם אתם עסק שמוכר מוצרים, תוכלו לבנות אתר איקומרס של חנות אונליין נוחה ופונקציונלית. אם אתם עסק שנותן שירות, תעדיפו אתר תדמית עם תוכן שנותן ערך, מה שיחזק את האמינות שלכם כעסק ויניע לפעולת הגולשים.


2.    שיווק עסקים בגוגל

גוגל כיום הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם. ככזה, הוא מספק הזדמנויות שיווק אטרקטיביות ומגוונות.

  • קידום ממומן (PPC) – מחיר המודעה ייקבע על פי מספר ההקלקות שהיא תשיג על פי מסגרת תקציב מוגדרת מראש. קידום ממומן בגוגל מגיע תחת תגית של מודעה בראש תוצאות החיפוש.
  • קידום אורגני (SEO) – קידום אורגני מתבצע בעזרת אופטימיזציה, כלומר ביצוע סדרת פעולות לטיוב התוכן באתר ולהגדרתו כסמכותי כך שמנועי החיפוש של גוגל יזהו אותו כרלוונטי לגולשים וממילא, ידרגו אותו גבוה בתוצאות החיפוש, בהתאם למדיניות של דירוג אתרים (על פי רמת האיכות שלהם יחד עם רלוונטיות למילות החיפוש של הגולשים). הסבר מלא ומפורט על קידום אורגני מודרני ראו כאן>>

קידום ממומן מול אורגני – תמצית ההבדלים

קידום ממומן הוא תהליך קל יחסית ומהיר שמשיג תוצאות כאן ועכשיו. לעומתו, קידום אורגני דורש עבודה קבועה ומתמשכת, כיוון שהדירוג מתעדכן כל הזמן ואם לא נקפיד לשמור על האתר רלוונטי ואיכותי מספיק – הוא יצנח בתוצאות הדירוג.

יחד עם זאת, יש לזכור כי קידום ממומן נחשב לפחות אמין בעיני גולשים וגם זמני מאוד, לעומת קידום אורגני שיוצר תדמית איכותית לאתר ויציב לאורך זמן.

ההמלצה למרבית העסקים עם תקציב ראוי היא על שילוב של שני הכלים לקבלת תוצאות אופטימליות גם בהיבט הפרפורמנס המיידי (ממומן) וגם ביצירת נכס יציב לטווח הארוך (אורגני).

3.    שיווק ברשתות החברתיות

די מיותר שנזכיר את העבודה הזו, אבל שיווק ברשתות החברתיות הוא אחד מערוצי השיווק הכי אפקטיביים שקיימים היום. ביקוש היסטרי לרשתות החברתיות הופך אותם לבחירה מספר אחד כערוץ פרסום ויראלי שמביא לידים בהמוניהם ומוביל ברכישת אמון עצום בעסקים. כמעט ולא קיימים אנשים במערב שאין להם חשבון באחד או יותר מהרשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיק טוק, יוטיוב, X (טוויטר), טלגרם ועוד. חשיפה ברשת החברתית היא עצומה מחד וממוקדת מצד שני ולכן יעילה מאוד בכל הקשר בשיווק ופרסום.

איך זה קורה?

כדי לפרסם בכל אחת מהרשתות החברתיות, אנחנו צריכים לפתוח עמוד עסקי ולאחר מכן תיפתח בפנינו אופציה ליצור קמפיין ולהגדיר קהל יעד לפי פרמטרים מדויקים כמו: מגדר, מגזר, מקום מגורים, תחביבים והרבה יותר מזה.

בשלב הבא נחליט איזה סוג תוכן מדויק נשלח לגולשים: סרטון? תמונה? פוסט? שילוב של גם וגם? כל מודעה יכולה לכלול קישורים לתכנים נוספים בכל פורמט: תמונה, סרטון, קישור לאתר שלנו, קישור לדף נחיתה ועוד.

התהליך השיווקי הזה הוא אפקטיבי מאוד ומוכח ככלי שמוביל לביצוע פעולות ת'כלס, קרי פנייה/הרשמה/רכישה. חשוב להקפיד על הנעה לפעולה בתוך המודעה כדי להפוך אותה לאפקטיבית ולייצר לידים חמים בהתאמה לשלב בו הם נמצאים במשפך השיווקי. כתבתי כאן בהרחבה על שיווק ברשתות חברתיות>>

4.    שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן כולל שני שדות פעולה מרכזיים:

1.     פרסום תוכן באתרים מובילים שיכוונו לאתר שלכם / לחשבונות שלכם במדיה החברתית

כשאתם מפרסמים תוכן שנותן ערך לגולשים בין אם באתר חדשותי מוביל או בפלטפורמה חברתית בחשבון פופולארי – אתם נהנים מחשיפה גבוהה לגולשים הרלוונטיים לכם בהתאם לסוג הפלטפורמה, וכבונוס, אם החלטתם לצרף קישור לאתר שלכם – אתם נהנים חיזוק אורגני לאתר בהתאם להגדרות האופטימיזציה של גוגל.

2.     העלאת תוכן מצוין לאתר שלכם / לחשבונות שלכם ברשתות החברתיות

ככל שתעלו לאתר יותר תוכן איכותי ורלוונטי לגולשים – כך הסמכות שלו בעיני גוגל תגדל והוא ידרג אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש. באופן הזה, גם הפופולאריות שלכם תגדל בכל מדיה חברתית בה תהיו פעילים באופן בולט.

בסופו של דבר, אין המלצה חד משמעית על ערוץ פרסום ספציפי. הרבה פעמים זה תלוי באופן העסק ובמהות החומר הפרסומי. כדאי לשלב בין סוגי התכנים ולדאוג לתמהיל שיווק נכון ומאוזן שמגיע לגולשים פוטנציאליים עם סיכויים גבוהים ככל האפשר לביצוע הקלקות, המרות – ולשרת בסופו של דבר את מטרותיכם.

כתיבת בלוג

ניהול בלוג הוא אחת מהשיטות החסכוניות ביותר לפרסום תוכן: בלוג איכותי עם תוכן שמספק לקהל לקוחות פוטנציאלי ערך אמיתי יחד עם חיבור לכותב הבלוג/לתוכן – הוא בעל פוטנציאל חשיפה עצום. חשוב להשקיע בתכנים חדים, ממוקדים, כיפיים ומסקרנים – ולהעלות פוסטים לבלוג בצורה עקבית.

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים – כמה כסף זה אמור לעלות לנו בחודש?

כדי להצליח לשווק עסק בצורה אפקטיבית בתקציב נמוך (ולא משנה אם ברמת המוצר/השירות הספציפי או ברמה הכללית כמותג) קודם כל, חובה לגבש אסטרטגיה.

בשלב הראשון אנחנו מוכרחים להבין איפה הגולשים שלנו נמצאים: צעירים שגוללים כל היום באינסטגרם? בני 35 ומעלה שצורכים פוסטים בפייסבוק? עסקים שנמצאים בלינקדאין? גולשים שצריכים אתר איכותי שיאפשר לנו להגדיל את המכירות בפועל?

ככל שהאסטרטגיה שלנו נכונה ואיכותית יותר, כך נוכל לבנות ולגבש תקציב מתאים לשיווק חודשי, שמצד אחד נותן תוצאות ומצד שני לא חונק את העסק פיננסית והוא הגיוני מבחינה כלכלית.

בהערכה מופשטת, עסקים קטנים משקיעים תקציב של בין 1,000-15,000 ש"ח בחודש, מה שכמובן יכול להשתנות בהתאם לדינמית המאפיינת את עסקם הספציפי ו/או השוק שבו הם פועלים.


4 טיפים לעסק להצלחה בשיווק דיגיטלי לאורך זמן

  1. למדו את השוק – עקבו אחרי אופן השיווק של המתחרים שלכם ונסו ככל האפשר ליצור שוני בין זהות/מאפייני העסק שלכם לזהות והמאפיינים של המתחרים שלכם (בשפה המקצועית: "בידול").
  2. גלו גמישות והיו יצירתיים – אל תהיו נעולים על אסטרטגיה או סוג תוכן ספציפי. שנו במקרה הצורך את סוג הפלטפורמה הרלוונטית, את סוג התוכן ואת זהות קהל היעד אליו אתם מכוונים. השוק דינמי כל כך שאם אתם רוצים להסתנכרן עמו, אין לכם ברירה אלא להסתגל מהר לשינויים ולהיות כל הזמן בהיכון לקראת השדרוג הבא של היכולות שלכם.
  3. חפשו מומחה שיווק דיגיטלי מקצועי שיעשה לכם את העבודה – אבל זהירות! אל תיעלמו ותשאירו לו לעשות את העבודה. מניסיון, ככל שתגלו מעורבות גדולה יותר בתהליכי השיווק כך קיימים סיכויים גבוהים יותר שהשיווק שלכם באמת ישיג תוצאות טובות. אחרי הכל, אתם הנשמה של העסק, ושיווק בלי מיינדסט מנצח שבא מכם, הלקוח, הוא לא מספיק. פליז, תהיו שם.
  4. היו עקביים – אל תפסיקו את הפעילות מוקדם מדי ואל תתייאשו בתקופות פחות טובות. ככל שתהיו עקביים, פעילים ועיקשים בחתירה להשגת המטרות, כמו גם תציעו ערך אמיתי ללקוחותיכם הפוטנציאליים – גדלים הסיכויים שלקוחות יתמגנטו אליכם במהלך הזמן ומשם הדרך להשגת המטרות שלכם תתקצר.

קצת על אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית להשגת יעדים שיווקיים ספציפיים השמה דגש על מיקוד ויכולת השגת מטרות. אסטרטגיה לוקחת בחשבון את חוזקות העסק וחולשותיו ובודקת איך ניתן לשפר את התנהלות העסק מבחינה שיווקית כדי להגשים את המטרות השונות.

אסטרטגיה כזו בדיגיטל, מתייחסת למטרת הלקוח ומפרקת אותה לשלבים כדי לשפר כל מרכיב במשפך השיווקי, מה שמאפשר לעסק לבחון את המשאבים הזמינים לו ולמצוא דרכים יצירתיות איך להגדיל מכירות, לייצר לידים, לשמור על מעגל לקוחות קיים – וכל מטרה אחרת שתהפוך את העסק לרווחי יותר בטווח הקצר והארוך.

תמהיל שיווקי איכותי חייב להכיל 4 אלמנטים מסוג: מוצר, מחיר, מקום, וקידום – ולפיהם עלינו לשאול את עצמנו 4 שאלות בסיסיות:

  1. מי קונה את המוצר/שירות שלנו?
  2. בכמה נתמחר את המוצר/שירות?
  3. איפה נמכור את המוצר/שירות שלנו?
  4. איפה נשווק את המוצר/שירות שלנו?

מענה על שאלות אלה יספק לנו מידע על מצב העסק בהווה ויאפשר לנו לנתח את נתוני העסק כדי לבנות מטרות ודרכי פעולה לעתיד. כפי שהוזכר לעיל, גמישות ויכולת שינוי תוך כדי תנועה ובהתאם לתוצאות המתקבלות – קריטיות על מנת שאסטרטגיה תצא לפועל באופן היעיל ביותר עבורכם.

שיווק דיגיטלי מנצח – דורש התמקצעות אמיתית לאורך זמן

אנחנו נוהגים לקרוא לעולם הפרסום באינטרנט בכותרת אחת קצרה וממש לא ממצה: "שיווק דיגיטלי".

מדובר בתחום ענק, שכל חלק בו דורש למידה והעמקה מקצועית של כמה שנים. קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל, קידום בלינקדאין, ביוטיוב, באינסטגרם – כל אחד מהתחומים הוא תורה בפני עצמה שצריך להבין אותה, לשלוט בה ולהיות מיומנים בה על בוריה.

כמשווק דיגיטלי בעלי מעל לעשור של ניסיון מעשי – התנסיתי בשיווק במגוון פלטפורמות דיגיטליות בדגש על שיווק מוכוון תוצאות, שמתגמל את לקוחותיי ומחזיר את ההשקעה שלהם פי כמה וכמה, כולל עסקים קטנים (ובהחלט יש כאלה שהתחילו כקטנים והיום צמחו לבלי הכר).

ההתמקצעות והבקיאות דרשו ממני הרבם זמן, מאמץ, השקעה וגם למידה מטעויות. אין ספק שהאמירה "אין חכם כבעל ניסיון" מאד רלוונטית לתחום השיווק הדיגיטלי.


רוצים להתחיל לעשות שיווק דיגיטלי לעסק? קדימה, כאן מתחילים!

עקרונית, יש לכם 2 אופציות: לחפש משווק דיגיטלי כלבבכם שיודע את העבודה היטב, התנסה בשיווק בכל פלטפורמה אפשרית והביא תוצאות מדידות, או לחילופין, להתחיל לימודי עומק, לחרוש את הנושא ולעשות שיווק דיגיטלי בעצמכם.

קחו בחשבון שאם אין לכם די מוטיבציה וזמן פנוי, תהליך השיווק העצמי עלול להיכשל, וכבר עדיף לכם לשלם לכתובת מקצועית. לכן, ברוב המקרים, מומלץ לפנות למשווק דיגיטלי חיצוני ולעשות אתו תהליכי שיווק יד ביד.

גם אם תחליטו להעביר את שרביט ניהול הפרסום בדיגיטל לאנשי מקצוע – זה לא יפטור אתכם מעבודה מעמיקה שכוללת מחקר עומק על העסק שלכם, בניית אסטרטגיה והגדרת מטרות לצד הגדרת יעדים ומסגרת תקציב. גם שיתוף פעולה צמוד ואף יום-יומי עם המקדם הוא מבורך.

אשמח להיות איש השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם – אתם מוזמנים לפנות אליי בכל עת ולקבל ייעוץ ראשוני והכוונה מעשית ללא התחייבות. בהצלחה!

רוצים להתייעץ איתי? אל תהססו! פנו לקבלת סיוע בנושאי שיווק דיגיטלי/קידום אתרים ואשמח לשרת אתכם נאמנה

יואב עוז - מקדם אתרים פרילנסר

יואב עוז, Winner Marketing

יואב עוז,
Winner Marketing

השיווק המנצח איתי נשען על מקצועיות וידע אבסולוטי בפרקטיקה הדיגיטלית המתעדכנת במהירות. הוא גם מושתת על אכפתיות. על הקשבה. על יסודיות וניצול הזדמנויות חכם. על ניצול מקסימלי של היתרונות שלכם כעסק ומזעור החסרונות.

יצירת קשר

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

המלצות

לכל שאלה - דברו איתי :-)

או השאירו פרטיכם ואחזור אליכם במהירות:

או השאירו פרטיכם ואחזור אליכם במהירות:

יואב עוז, מקדם אתרים פרילנסר