מקדם אתרים פרילנסר – למה זה כל כך כדאי לכם?

מקדם אתרים פרילנסר – למה זה כל כך כדאי לכם?

תוכן עניינים

קידום אתרים – אורגני וממומן – כבר לא נחשב למותרות. חשיפת העסק שלכם במנועי החיפוש ובפלטפורמות הנלוות הפכה להיות מצרך כמעט הכרחי במסגרת מאמצי שיווק של כל בעל עסק השואף לקבל חשיפה איכותית וממוקדת.

בשאלה מהו ספק קידום האתרים/שיווק דיגיטלי האידאלי עבורכם, גלומים מספר פרמטרים שיש לשקלל לפני קבלת החלטה עם איזה סוג של ספק אתם מחליטים לשלב ידיים.

להלן אבחן את היתרונות של שכירת מקדם אתרים עצמאי – פרילנסר, על פני חברות קידום, ומדוע המסלול הפרילנסרי הוא בחירה חכמה יותר, יעילה יותר – ומשתלמת לכם הרבה יותר.

מומחיות ממוקדת

אחד היתרונות העיקריים של שכירת מקדם אתרים מקצועי-עצמאי הוא היכולת לנצל מומחיות מיוחדת ונישתית שלו. חברות קידום מציעות לעתים קרובות גישה "כללית" לשירותיהן, שבד"כ רחוקה מלהיות האסטרטגיה היעילה ביותר עבור עסק שמחפש מומחיות מיוחדת בנישה שלו.

אצל פרילנסרים, לעומת זאת, יש במקרים רבים ידע עמוק בנישות ספציפיות, תעשיות או פלטפורמות מסוימות, מה שמאפשר להם להיות כתובת אידאלית למומחיות אמיתית.

אסטרטגיית קידום אתרים מותאמת אישית שמתאימה בדיוק למותג שלכם יכולה לחולל פלאים בתוצאות שהעסק מפיק ממנו. לדוגמא: מקדם אתרים פרילנסר שהוא גם עו"ד בהשכלתו הוא ברוב המקרים המענה האידאלי עבור משרד עורכי דין שזקוק לאיש מקצוע שיבין בדיוק את צרכיו ויהיה בקיא בשפה המקצועית הייחודית שלו, לעומת חברת קידום שעובדת בד"כ בשיטה אחידה, מן "סרט נע" עבור כל סוגי התחומים.


תשומת לב אישית ואנושית

מקדם אתרים פרילנסר עצמאי מושקע באופן אישי בהצלחת הפרויקט שלכם! ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלו, והמוניטין (והפרנסה) של הפרילנסר תלוי לעתים קרובות ביכולת שלו לספק עבורכם תוצאות משביעות רצון.

מניסיון, רמה כזו של מסירות אישית היא כוח מניע רב-עוצמה, להבטיח שהוא ישקיע את מיטב מאמציו בקידום האתר/העסק שלכם. אתם לא עוד לקוח מתוך כמה עשרות/מאות שיש לחברה, אין גם צורך בהמתנה במערכת לניתוב שיחות לנציג המטפל בכם או לחפש במזכירות את מנהל הלקוחות שלכם. המקדם הוא הכתובת הברורה שלכם לכל פנייה. עם פרילנסר מלווה אתם למעשה הופכים ל"בייבי" של המקדם ומרוויחים קשב צמוד, תקשורת ישירה ומיקוד אישי שלו עבור ההצלחה שלכם.


עלות תועלת משתלמת

פרילנסר קידום אתרים יעלה לכם פחות מחברת קידום, וברוב המקרים – גם ייתן לכם יותר.

איך זה קורה? פרילנסר לא גובה תשלום שמגלם בתוכו שכירות משרד, משכורות לעובדים, ציוד, חשבונות חשמל ומיסים שונים שחברה חייבת להביא בחשבון מול לקוחותיה.

עבודת פרילנסר בד"כ אינה תלוית מיקום (הרוב עובדים מהבית), הוא בד"כ גם מבצע בעצמו שירותים נלווים שכלולים בשירות הקידום הכולל (למשל: קופירייטינג, כתיבת תוכן, בניית אתרים ודפי נחיתה) – מה שיוצר רווח כפול: גם היכולת לגבות מכם תשלום עבודה מופחת, וגם הפניית משאבים לרכישת כלי עזר שיסייעו לו ולכם בפעולות הקידום (כלים בתשלום לשיפור ביצועים, מנויים לשירותים שונים לקידום אתרים וכדומה).

קידום עם פרילנס אפוא, הוא Win-Win קלאסי ברמת העלויות, שמצד אחד מקלות עליכם באפון ישיר באמצעות שכ"ט מופחת, ומצד שני מאפשרות לכם להנות משירות אקסטרה במקום כיסוי הוצאות בלתי הכרחיות.

בונוס נוסף: עם פרילנסר לרוב אין כל התחייבויות לתקופות זמן התקשרות. פרילנסרים גמישים יותר בתמחור שלהם וקל להם לעבוד על בסיס פרויקטלי או משימתי. לצורך משימות נקודתיות או גמישות – אין צורך בהתקשרויות מסורבלות וניתן לסגור מול פרילנס את התנאים והתמורה בקלות ובגמישות יתרה.


תוצאות מפתיעות בשטח

והרי החדשות: אין יחס ישיר בין גודל ספק קידום האתרים/שיווק דיגיטלי לאיכות התוצאות. לעיתים קרובות, תופתעו לגלות שההיפך הוא הנכון.

ראשית, פעולות רבות בקידום אתרים, הן אורגני והן ממומן, לא מצריכות יכולות שמעבר לידע בסיסי ובריא בתחום, בשילוב אכפתיות ותשומת לב לפרטים, כך שפרילנסר וחברה יכולים להגיע בדיוק לאותה תוצאה – רק בעלות פחותה מצד פרילנסר.

שנית, במקרים רבים, המחויבות האישית של המקדם העצמאי בתוך פרויקט תביא אותו ליתר מוטיבציה, יתר שאפתנות ויתר נבירה עמוקה בפרטים כדי להשיג את התוצאות הרצויות עבורכם.

וכמו בהרבה תחומים בחיים: לב ונשמה שווים הרבה יותר משואו-אוף מיותר. ערכה של מחויבות אישית, של מוטיבציה ממוקדת מטרה, של לחימה עבור העסק שלכם כאילו מדובר על העסק של הפרילנסר – אינו יסולא בפז, ונותן תוצאות טובות יותר בשורה התחתונה.


יצירתיות וחדשנות

פרילנסרים לרוב מתבלטים ביצירתיות והחדשנות שלהם, הם לרוב מונעים מתשוקה אמיתית לעבודת הקידום. ברוב המקרים יש להם יותר אוטונומיה להתנסות ברעיונות ואסטרטגיות חדשות כדי לתת למותג הספציפי שלכם יתרון ייחודי. החופש היצירתי הזה יכול להוביל לדרכי פעולה רעננות ולעיתים פורצות דרך שיוכלו לייצר עבורכם בידול בעולם דיגיטלי שהופך כה עמוס.

מניסיוני, ומהרבה פרויקטים שניהלתי, נקודת מבט רעננה על משימת קידום יכולה לעשות הבדל משמעותי בין בינוניות למצוינות ובין גנריות ליציאה מבורכת מחוץ לקופסא.

מקדם אתרים מקצועי בגוגל

איך לבחור מקדם אתרים פרילנסר מתאים?

בחרתם (בחכמה) לעבוד יד ביד מול פרילנסר לקידום העסק שלכם? אתם צריכים לוודא מספר נושאים כדי להבטיח התאמה מדויקת שתענה על הצרכים שלכם:

הצלחות עבר ובדיקת ביקורות: בקשו תיק עבודות המציג את פרוייקטי העבר של הפרילנסר, כולל האסטרטגיות שהופעלו בפרויקטים והתוצאות שהושגו. זה ייתן לכם הבנה טובה לגבי היכולות שלו, הניסיון המעשי שלו, ומגוון הסוגיות בהן נתקל בעבודתו על רצף הזמן.

כמו-כן, חשוב לראות ביקורות אותנטיות מלקוחות קודמים שלו, שיכולות לספק לכם תובנות חשובות לגבי מוסר העבודה שלו כפרילנסר, האמינות, המקצועיות – וההשפעה של הנ"ל על תוצאות הקידום שלו.

בחינת יכולות בתתי-תחומים ופלטפורמות קידום שונות: בין אם אתם זקוקים לקידום אורגני ובין אם בממומן (או בשניהם יחדיו), חשוב לבחון מול המקדם האם יש לו היכולת לספק שירות מקיף של תתי-התחומים במשימת הקידום. לדוגמא: בפרויקט קידום אורגני יסייע לכם מאד אם המקדם כותב או לפחות עורך את התכנים באתר המקודם. חשוב למשל לבדוק האם יש לו ניסיון בבניית קישורים נכנסים והאם הוא שולט באופן מלא בכלי SEO שהוא אמור לשלוט בהם (בין אם חינמיים ובין אם בתשלום).

בקידום ממומן חשוב למשל לבחון האם המקדם מבצע בפועל גם את הקריאייטיב למודעות, האם יש ביכולתו לבנות דפי נחיתה מותאמים עבורכם, וכן האם הוא מסוגל לבצע עבורכם קמפיינים בפלטפורמות מגוונות – רשתות חברתיות לסוגיהן, רשת המדיה של גוגל, יוטיוב וכדומה, שכן במקרים רבים יש היתכנות שקידום בפלטפורמות מגוונות ייטיב עם מאמצי השיווק המערכתיים שלכם.

תקשורת ושיתוף פעולה: תקשורת אפקטיבית היא חיונית להצלחת כל שיתוף פעולה עם נותן שירות עצמאי. וודאו שמקדם האתרים שתבחרו זמין באופן מירבי, פתוח לשיתוף פעולה ולשיקוף הפעולות שלו מולכם באופן פתוח ואישי. תאמו ציפיות מולו ברמת ערוצי התקשורת המועדפים (ווטסאפ/טלפון/זום וכדומה) וברמת תדירות הדיווחים ממנו אליכם כדי למנוע אי הבנות מיותרות.

תשלום ותנאי תשלום: כדאי לסכם את תנאי התשלום עם הפרילנסר מראש. חלק מהפרילנסרים גובים תעריפים לפי שעה, בעוד שאחרים מעדיפים תמחור מבוסס פרויקט. ודאו שיש לכם הבנה ברורה של כל העלויות הכרוכות וכיצד תהליך התשלום יהיה בנוי. כאמור, אצל רוב הפרילנסרים אין התחייבות להתקשרות לתקופות זמן מוגדרות.


סיכום – כדאיות בחירת מקדם אתרים פרילנסר

החלטה להשתמש בשירות מקדם אתרים פרילנסר מקצועי היא לא רק נכונה, אלא עשויה להתברר עבורכם כגיים צ'יינג'ר אמיתי ולתת ערך גבוה ותמורה מצוינת למחיר.

כמובן – אין באמור כמובן כדי לפגוע בשירות חברות קידום. חברות כאלה אף מעסיקות בדרך של קבלנות משנה פרילנסרים לגיבוי וסיוע שוטף, באופן שנותן תועלת לשני הצדדים, וגם ללקוחות עצמם.

אולם בנוף הדיגיטלי המתפתח כל הזמן, מקדם אתרים עצמאי מביא עמו שילוב מנצח של מומחיות נישתית, יחס עלות-תועלת חיובי, תקשורת ישירה ובלתי אמצעית, יצירתיות ומסירות אישית שמבדילה אותו מנותני שירות אחרים בתחום.


אשמח לסייע לכם 🙂

מזה למעלה מעשור, אני עוסק כפרילנסר בקידום אתרים ושיווק דיגיטלי (אורגני+ממומן) כפרילנסר-עצמאי, ברקע בוגר LL.B  במשפטים עם הסמכה כעו"ד. יואב עוז, מקדם אתרים פרילנסר

בחלוף השנים צברתי ניסיון מקצועי רב-ערך בכל שיטות הקידום באינטרנט, בשאיפה תמידית להשתפר ולהתעדכן כל הזמן.  שם דגש על אסטרטגיה בריאה ומותאמת אישית, אליה אני מחבר יצירתיות, ירידה לפרטים, בקיאות מקצועית ואדיבות 🙂

אתם מוזמנים לעיין בהמלצות של לקוחותיי על רצף הזמן כפרילנסר קידום אתרים שלהם – לקוחות שבהמון מקרים הפכו לחברים ממש עם שיתוף פעולה שנמשך שנים רבות.

אם אתם זקוקים לייעוץ / יש לכם שאלות / אתם מתלבטים על סוגיה כלשהי בקידום אתרים – אני אשמח לתת לכם מענה ולסייע תמיד. השיח הראשוני, הבדיקות הבסיסיות וההכוונה – ללא תשלום.

רוצים להתייעץ איתי? אל תהססו! פנו לקבלת סיוע בנושאי שיווק דיגיטלי/קידום אתרים ואשמח לשרת אתכם נאמנה

יואב עוז - מקדם אתרים פרילנסר

יואב עוז, Winner Marketing

יואב עוז,
Winner Marketing

השיווק המנצח איתי נשען על מקצועיות וידע אבסולוטי בפרקטיקה הדיגיטלית המתעדכנת במהירות. הוא גם מושתת על אכפתיות. על הקשבה. על יסודיות וניצול הזדמנויות חכם. על ניצול מקסימלי של היתרונות שלכם כעסק ומזעור החסרונות.

יצירת קשר

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

המלצות

לכל שאלה - דברו איתי :-)

או השאירו פרטיכם ואחזור אליכם במהירות:

או השאירו פרטיכם ואחזור אליכם במהירות:

יואב עוז, מקדם אתרים פרילנסר