בלוג

7 המפתחות לנוכחות מנצחת של עו"ד באינטרנט

7 המפתחות לנוכחות מנצחת של עו"ד באינטרנט

לא פשוטים חייו של עורך הדין הישראלי הממוצע. התחרות המתעצמת והעובדה כי בכל שנה מתווספים כ- 3,000 עורכי דין חדשים לשוק המוצף-ממילא, הפכו את שוק עריכת הדין ל…ובכן – שוק.

ריבוי התחרות והפיכת השירות המשפטי לנגיש כל כך מחייבת את ציבור עורכי הדין העצמאיים להשקעה לא מבוטלת בשיווק אפקטיבי, מודרני, ממתג. נגמרו ימי התום בהם עו"ד עצמאי מתחיל היה מציב שלט על דלת המשרד/הבניין בו עבד, וממתין בנחת עד לכניסת הלקוחות צמאי-השירות.

הזמנים השתנו.

כניסת האינטרנט לחיינו מאפשרת לשווק משרד עורכי דין ולהנגישו לציבור עצום של גולשים. משרד עורכי דין, כעסק כלכלי לכל דבר, יכול להיחשף היום לקהלי יעד באופן יחסית-פשוט, בתנאי שישתמש בחוכמה במדיה הדיגיטלית ויישם מספר עקרונות. לפניכם 7 עצות יסוד להעצמה של הנוכחות האינטרנטית של משרדי עורכי דין בעידן החדש –


 1. בנו אתר אינטרנט

 – אתר אינטרנט הוא לב ליבה של הנוכחות שלכם ברשת. זהו הבסיס לפעילות המקוונת שלכם. כפי שלמשרד עורכי דין יש (ברוב המקרים) משרד פיזי מוגדר, צריך להיות לו ברשת כתובת בסיסית אחת, שממנה ניתן להפיק תועלות שיווקיות רבות, בין אם מתנועה ישירה לאתר ובהתאם קליטת מבקרים והמרתם ללקוחות, ובין אם כפלטפורמה למיתוג המשרד, לשימור לקוחות קיימים, להפצת תכנים רלוונטיים ולקורלציה מול הרשתות החברתיות.

מספר דגשים שחשוב לקחת בחשבון בטרם מתחילים בבניית אתר למשרד –


אתר רספונסיבי  למעלה מ- 85% מהמחזיקים טלפונים סלולאריים משתמשים בו לגלישה באינטרנט. אם ניקח בחשבון שבישראל כ- 99% מהאוכלוסייה הבוגרת מחזיקה במכשיר סלולארי, הרי שהמגמה ההולכת ומתחזקת של גלישה באמצעות טאבלטים וטלפונים חכמים מחייבת בנייה של אתרים רספונסיביים, קרי – מותאמים לכל מסך. אנו ממליצים בחום לבנות מלכתחילה אתר רספונסיבי, צעד אשר יחסוך לכם זמן יקר בעדכוני תוכן כפולים ומיותרים, יסייע בקידום האתר במנועי החיפוש ויקל על הגולשים המבקרים באתר.

 אתר אינטרנט

מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח – הקמת אתר אינטרנט על מערכת קוד פתוח מאפשרת לבעל האתר גמישות וחופש בכל הקשור למחיר ההקמה, לאפשרויות העיצוב, וכמובן ליכולת לבצע שינויים ו/או עדכונים לאחר העלאת האתר לאוויר. יתרון נוסף הוא היכולת לקבל תמיכה טכנית מאלפי משתמשים ולא להיות תלוי במפתח אחד אשר גובה תשלומים על כל פעולה. המלצתנו עבור משרדי עורכי דין היא לבנייה במערכת הפופולארית וורדפרס, מערכת נפלאה המאפשרת את הגשמת החזון האינטרנטי של כל עסק, ובפרט משרדי עורכי דין, באופן הנוח והמשתלם ביותר. נוסיף על כך המלצה על שימוש בתוסף "אלמנטור" המצוין (והישראלי). אלמנטור הוא תוסף שמאפשר לבנות, לעצב ולערוך אתרים באופן יחסית קל ופשוט, השימוש בו נוח ונגיש, והוא חולל סוג של מהפכה ביכולת של אנשים מן היישוב לייצר/לערוך אתרי אינטרנט ללא היעזרות במתכנתים, כשבונוס נוסף שהוא מעניק – גוגל קורא את הקוד שלו בקלות ואף נוטה לחבב אתרים שבנויים דרכו.

 

עדכנו אתר האתר לעיתים קרובות – עדכון תכני האתר באופן עקבי ותדיר משפר את הנוכחות שלכם ברשת בשני מישורים: ראשית, הוא מאפשר למנוע החיפוש להבין כי מדובר באתר פעיל, יצרני, המספק ערך לגולשים, כשהגמול להשקעה מתבטא ברוב המקרים בהעלאת מיקומי האתר ובחשיפה גבוהה יותר. שנית, עדכון התכנים והשקעה בחיזוק האתר שלכם ממתג אתכם כאוטוריטה בתחומכם ומסייע לכם לבסס מומחיותכללי הפרסום החדשים לעורכי דין (התיקון לכללי לשכת עו"ד ממרץ 2018) מאפשרים מהיום אף לפרסם באתרכם את שמות לקוחותיכם, בכדי להגביר את עוצמת השקיפות ובד בבד ליצור רושם אפקטיבי יותר בפני לקוחות פוטנציאליים. 

 שימו דגש על תוכן שנותן ערך אמיתי – מגמה הולכת וגוברת של דרישה מצד גולשים – וגם מצד מנועי החיפוש המובילים – היא לתת עדיפות לתכנים שמייצרים תועלת אמיתית ללקוח הפוטנציאלי, עונים על שאלות שמטרידות אותו ומשדרים ידע אמיתי בתחום המדובר. במובן זה לגמרי עדיף לכתוב מאמר-מדריך ארוך ומפורט על פני מספר מאמרים קצרים, סתומים ובלתי רלוונטיים לצורך האמיתי של הלקוח. גוגל אף שחררה (שנת 2023) עדכון רשמי המאשר זאת באופן הברור ביותר, ולפיו אתרים עם תוכן מועיל (Helpfull Content) זוכים מעתה להעדפה מוחשית בתוצאות החיפוש של גוגל. באתרים של עורכי דין, העדכון המבורך הזה מקבל כמובן משנה תוקף.

 

2. קדמו את האתר במנועי החיפוש (SE0+PPC) –

אתר אינטרנט הוא אמנם צעד חשוב והכרחי להבניית נוכחותכם ברשת, אולם מה הטעם באתר שלא נחשף לגולשים רלוונטיים?

פופולאריות השימוש במנועי חיפוש (בישראל השליט הבלעדי הוא גוגל) משמעותה כי אתרים הממוקמים גבוה בתוצאות חיפוש בביטויים מרכזיים זוכים אוטומטית לתנועת גולשים רבה יותר. עבודת קידום אתרים אורגני (SEO) נועדה לגרום לאתר שלכם לטפס במעלה תוצאות גוגל במילות החיפוש הרלוונטיות לאתר שלכם. משמעות חשיפה כזו הינה מרחיקת לכת ותביא לכך שקהל יעד רצוי המחפש שירות/מידע/עזרה בתחום ההתמחות שלכם ימצא אתכם לפני שימצא את המתחרים שלכם. הדרך מכאן ועד לפגישה במשרדכם – הופכת לקצרה מתמיד.

להיות תמיד עם היד על הדופק

קידום אתרים אורגני נמצא במגמה מתמדת של שינויים בהתאם לשינויי האלגוריתם של גוגל. שיטות לקידום שהיו נפוצות בעבר אינן רלוונטיות יותר כיום, כשהדגש שגוגל נותן לאחרונה מופנה במידה רבה יותר לאיכות התכנים, למקוריותם ולמתן הערך המוסף לגולשים, תוך שהוא מזהה "אישור חברתי" המגיע משיתופים ותגובות ברשתות חברתיות ומעניש אתרים בעלי תכנים בלתי מועילים ו/או שנועדו למניפולציה כלפיו בלבד.

דוגמא מהשטח: אחד השינויים הבולטים באלגוריתם גוגל בעת האחרונה (סוף 2021) וככל הנראה גם במבט קדימה, הוא מתן חשיבות יתרה לנוחות ומהירות הטעינה ממכשירים ניידים, שכן ככל שהשימוש בגלישה דרך הטלפונים שלנו עולה, עולה גם הדרישה מצד גוגל לאתרים שנטענים באופן מהיר, רספונסיביים ובעלי חוויית משתמש טובה, וכך – מי שידאג לחוויית גולש טובה מניידים, גם יתוגמל בהתאם במיקומים האורגניים ובדירוגי המודעות שלו, וזאת על פי הודעתה הרשמית של גוגל עצמה.  

קידום אתרים מנצח

בלי מניפולציות על גוגל

פרמטר קריטי בקידום אתרים אורגני הינו קישורים נכנסים לאתר שלכם – ככל שאתרים רבים יותר, איכותיים יותר ובעלי "ציון רלוונטיות" גבוה יותר בעיני גוגל יקשרו לאתר שלכם, יקודם הוא ביתר מהירות ויעילות בתוצאות החיפוש. חשוב להקפיד כי פרופיל הקישורים הנכנס לאתר יהא טבעי ככל האפשר, יש להימנע מהשתלות קישורים פיקטיביות ובקבלת קישורים מתחומים לא שייכים לתחומכם על מנת שלא להיענש ולהיעלם ממפת גוגל. בעדכון רשמי של גוגל שיצא בשלהי 2022 מזהירה גוגל באופן ישיר מקישורי ספאם ובכלל זה קניית קישורים מאתרי ספאם למיניהם, והיא מודיעה כי אתרים העושים שימוש לא נכון בבניית קישורים מניפולטיביים ייענשו ויירדו בדירוגים.

לקריאה נוספת על השלבים לקידום אתרים אורגני בגוגל תוכלו לקרוא ←כאן

על מדוע כדאי להשתמש בשירות מקדם אתרים פרילנסר תוכלו לקרוא ←כאן


קידום ממומן – Google Ads

אופציית הקידום הממומן משמשת בנאמנות קבוצה הולכת ומתרחבת של בעלי עסקים החפצים בקידום אינסטנט, קרי – הגעה לעמוד הראשון כמעט מיד תמורת תשלום פר קליק על המודעה.

היתרונות בשיטת שיווק זו – חיסכון בזמן (תמורת הצעה סבירה לתשלום פר קליק תוכלו להגיע באופן מיידי לעמוד הראשון בגוגל), יכולת מעקב ובקרה מדהימות (ניתן לאתר מילות חיפוש שמביאות לכם תוצאות טובות ובהתאם לבצע התאמות לשיפור והגברת ההקלקות), מדידה מדויקת של מגוון רחב של פרמטרים (כגון אחוזי הצלחה באזורים גאוגרפיים מסוימים, במכשירים ספציפיים ועוד) ופשטות תפעול (לא חובה להקים אתר אינטרנט וניתן להרים קמפיין תוך זמן קצר המופנה לדף נחיתה בודד). לאחרונה גוגל מאפשרת אף להציג את תמונת עורך הדין לצד המודעה הממומנת שלו ע"י תפעול תוסף מודעות חדש.

חשוב לציין, כי גוגל עוברת לעידן בו התפעול של מערכת הפרסום הממומן שלה הופך לאוטומטית יותר, כאשר שיטות התמחור הידניות במערכת גוגל אדס מפנות אט אט את מקומן לשיטות שלמעשה נותנות גוגל לטייב בעצמה את יעילות הקמפיינים שלכם, ולמעשה באמצעות הגדרה פשוטה יחסית של שיטת תמחור אוטומטית במערכת, גוגל מסייעת באופן משמעותי למפרסמים לקבל לידים במחירים טובים יותר ובאופן פשוט יותר מבעבר. 

החסרונות – מודעות גוגל אדוורדס עדיין נתפסות כ"חשודות" ע"י הגולשים, כשמבחינה סטטיסטית מירב ההקלקות עדיין הולכות לתוצאות ה"רגילות" מתחת למודעות (תוכלו להבין זאת מבדיקה פשוטה – על אילו מודעות אתם מקליקים ראשונים בתוצאות גוגל?). כמו כן קיימת סכנה לבזבוז התקציב שאתם משקיעים ע"י הקלקות סרק, של מתחרים למשל.. (למרות שכיום גוגל שיפרה מאד את יכולת הסינון) או הגעה למודעתכם מקהל יעד שלא ממש חיפש את השירות שלכם אך בכל זאת בחר להקליק (לו זה בחינם – לכם כל קליק מיותר כזה עולה לא מעט). אף על פי כן – פרסום בגוגל אדוורדס, רצוי בסיוע איש מקצוע בתחום, הינו אמצעי פנטסטי ומומלץ להשגת פניות ממוקדות למשרד בזמן קצר ובמינימום מאמץ.

קידום תכנים טובים שלכם בפלטפורמות Outbrain ו- Taboola

אחד הלהיטים בשיווק באינטרנט של היום הוא קידום באמצעות תוכן – Content Marketing. החברות המובילות של צורת הפרסום הזו מציבות במקומות שונים ברחבי הרשת (בעיקר בסופי עמודים/תכנים, בד"כ מתחת לכותרת "תוכן שעשוי לעניין אתכם") המלצות לתוכן שעשוי לעניין את הגולשים. מדובר, כמובן, בתוכן ממומן. המאמרים הללו מופיעים באתרים מרכזיים כמו Ynet, Walla ודומיהם, כשבלחיצה על כתבות אלה הגולש מועבר לתכנים שלכם (או של המתחרים שלכם..) – ובד"כ מדובר על תכנים ממתגים, איכותיים, שמעניקים חשיפה מצוינת, מחזקת מוניטין, מעידה על מקצועיות ומומחיות והיא אף ידועה באחוזי המרה טובים יחסית לבאנרים "סתמיים".

הפרסום באאוטבריין ובטאבולה מתבצע ע"י מערכות פרסום מותאמות (מדובר ב-2 חברות שצפויות להתמזג בקרוב), כשבדומה לגוגל אדס ולפייסבוק, ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיינים שלכם ולשפר את ביצועיהם בהתמדה. גם כאן – אנו ממליצים בחום לפרסם תכנים מובחרים שלכם (מאמרים באתר שלכם, כתבות מוצלחות עליכם באתרים ארציים וכדומה).

3. בססו מעורבות ברשתות החברתיות

מגמה נוספת שצוברת תנופה ואסור להתעלם ממנה היא המעורבות ברשתות החברתיות. ממש כמו ששיטת "פה לאוזן" עובדת לכם בנאמנות (אודותיה התעכבנו בפוסט הקודם), באמצעות התמקמות חכמה ברשתות החברתיות, תוכלו להגיע לפתחם של קהלים רחבים שעשויים לצרוך את שירותכם, תוכלו למתג ולבדל את משרדכם כמומחים בתחום/מס' תחומים משפטיים, ובאמצעות שימוש נכון תסייעו לאתר האינטרנט שלכם לקבל תנועה רבה יותר וחשיפה שיטתית לתוכן שלכם.

עדכוני תכנים באתר האינטרנט שלכם בעזרת רשתות חברתיות מאפשרת לכם להעביר מסרים באופן עקבי מבלי שהדבר נעלם מעיני המקורבים שלכם/האנשים שעשויים למצוא עניין בתוכן. המפתח למעורבות יעילה ברשתות אלה היא השילוב בין האישי, החברתי והמקצועי – עורכי דין רבים מפיקים תועלת מערבוב של נושאים אישיים עם טיבול מעודן של עיסוקם המקצועי ויוצרים בכך אמון ועניין מצד סביבבתם. אחרי הכל – עסקינן ברשתות חברתיות.

שימוש בפייסבוק ככלי מניב  מדיה חברתית

מלכת הרשתות החברתיות בעולם, ובישראל באופן מיוחד (קישור), היא הפייסבוק. למעלה מ- 3 מיליון ישראלים גולשים בה בקביעות, משתפים, קוראים, מלייקקים ומתעדכנים. מעורבות בתוך קבוצות בפייסבוק יכולות לבסס עורכי דין כמומחים, גם בפני חבריהם למקצוע אבל חשוב מכך – בפני קהלי יעד פוטנציאליים. בנוסף על בחישה בקבוצות רלוונטיות, משרדים רבים מנצלים האפשרות לפתיחת דף עסקי של המשרד על מנת לקבע תחום מומחיות ולהפיץ תכנים מקצועיים ברבים.

ההצעה שלנו: אם השיטוט ברשת החברתית אינו בדמכם – ותרו על דף עסקי של המשרד והתמקדו במיתוג דרך הפרופיל האישי שלכם. קיימות דרכים רבות ליידע את העולם על עיסוקכם והתמחותכם גם ללא דף עסקי, שגוזל זמן רב אם הוא לא מנוהל על ידי איש מקצוע ובעקביות.

מלבד ניהול פרופיל סטנדרטי, בפייסבוק קיימת גם אפשרות לביצוע קידום ממומן של הדף העסקי, בתשלום לפי קליק ובהתאמה מדוייקת לקהל היעד הרצוי לכם – זוהי אופציה נהדרת למבקשים חשיפה מהירה, יעילה ומדידה. אפשר לקדם בפייסבוק את האתר שלכם, העמוד העסקי, פוסט מעניין שאתם חושבים שיביא לכם תועלת ואפילו סרטון וידאו מוצלח שאתם מעוניינים להפיץ לציבור. הקידום הממומן תופס תאוצה ככל שעובר הזמן, כשפייסבוק אינה פוסקת מלשכלל את ממשק המודעות לרווחיות המפרסמים (ולרווחיותה שלה בהתאם). בפייסבוק גם ניתן לצאת במסעות פרסום ממוקדי-נושא ספציפי מאד, נניח תחום "חם" כלשהו בתקופות מיוחדות, נניח תקופת הקורונה, שאתם רוצים לתת לו דחיפה תודעתית בציבור – ניתן בקלות לפרסם פוסט ולקדמו באופן ממומן ובכך להגיע לתפוצה יפה בתוך ציבור שעשוי להיות מעוניין בו. 

חידושים יעילים מאד בפרסום בפייסבוק: קמפיינים שייעודם הוא קבלת הודעות ישירות מהגולשים – דרך המסנג'ר, קמפיין "לידים" שמייתר את הצורך באתר או אפילו בדף נחיתה ומנחית את הלקוח הפוטנציאלי ישירות על טופס לידים של פייסבוק עם אפשרות קלה להשארת פרטים – מומלץ בחום, וכן קמפיין "מעורבות" – טרגוט פרסום לקהל ממוקד שבא כבר במגע דף הפייסבוק שלכם – בין אם עשה לייק לפוסטים, שיתף, צפה בסרטונים בעמוד וכו'.

בתחומים המתאימים, מומלץ להוסיף לפרסום גם את רשת האינסטגרם, בה אמנם הפעילות הכללית נמוכה יותר מבחינה מספרית ולעיתים הלידים מאינסטגרם מתבררים כפחות איכותיים מהפייסבוק, אבל עדיין מדובר ברשת הולכת ומתפתחת והיא פופולארית במיוחד בקרב האוכלוסייה הצעירה. יתרון נוסף הוא שהפרסום באינסטגרם מתופעל מאותו ממשק פרסום של פייסבוק, מה שהופך את הפעלת הקמפיינים בה לקלה יחסית.

נמליץ בחום גם על קמפיין תנועה לשליחת הודעה דרך הווטסאפ (בפייסבוק+אינסטגרם). קמפיין שכזה מוביל ישירות ממודעה הפרסום שלכם בלחיצה ישירות אל הווטסאפ שלכם או ייעודי למשרד שלכם (ווטסאפ, שכידוע, שייכת לפייסבוק). מניסיון, קמפייני ווטסאפ כאלה נותנים תוצרת נאה ביותר במספר תחומים משפטיים, כשהיתרון המשמעותי הוא עצם יצירת הקשר הישיר והאישי עמכם לאחר חשיפה למודעת הפרסום/התוכן שלכם.

להגדלה נוספת של החשיפה:

2 רשתות נוספות השוות לכם הרשמה ופעילות: Linked-in – רשת חברתית שמיועדת מלכתחילה לקשירת קשרים עסקיים. על ידי יצירת פרופיל אמין ומקצועי של משרדכם, תוכלו לקבע מעמד של מומחיות ולתוות קשרים שיוכלו לסייע לכם במלאכת המיתוג. בנוסף, ניתן לפרסם באופן ממומן בלינקדאין להשגת לקוחות חדשים; ע"י פרסום כזה בלינקדין ניתן להגיע לקהלים אשר מורכב יותר להגיע ע"י פרסום בפלטפורמות אחרות, כשהיתרון המרכזי כאן הוא יכולת הטרגוט המתקדמת (ניתן להגיע די בקלות ללקוחות בתחומי טכנולוגיה, פיננסים, אנשים בעלי דרגות ניהול בכירות ומעמד סוציו-אקונומי גבוה – ועוד).  

Google My Business – שירות חינמי לחלוטין, יש לפתוח חשבון גוגל לעסק שלי ולהזין את פרטי העסק השונים, לרבות הכתובת המדויקת שלו  ופרטי קשר כמובן. בעלי כרטיס בגוגל לעסק שלי יזכו מיד לנוכחות במערכת גוגל מפות, כשבעלי כרטיסים מושקעים יותר – בעלי תמונות, ביקורות ומידע רב יותר על המשרד, יזכו אוטומטית להופעה בריבוע הלוקאלי של גוגל בתוצאות החיפוש אורגניות. המשרד שלכם עשוי להופיע בתוצאות הרלוונטיות אם המחפש נמצא בסמיכות גיאוגרפית אליו. זוהי אופציה פנטסטית להגיע לעמוד הראשון בגוגל – ואפילו בחינם.

 

מעורבות ברשתות החברתיות, אם כן, באופן מושכל ומדוד ותוך הטמעת העובדה כי מדובר בפלטפורמות חברתיות וידידותיות, יכולה לשדרג את נראות משרדכם, למתג את האופן בו הוא ייתפס בציבור כמו גם לחשוף אתכם לקהלי יעד רחבים וממוקדים וכפועל יוצא להגדיל משמעותית את הסיכויים לקליטת לקוחות חדשים למשרד.

 

משרדים המעוניינים בהגדלת גרעין לקוחותיהם בשוק כה צפוף, יכולים וצריכים לעשות שימוש מושכל ביתרונות הרשת. יישום יעיל ועקבי של מפתחות השיווק באינטרנט יביא את משרדכם להיקפי חשיפה בלתי רגילים ולמיתוג של מומחיותכם ומקצועיותכם

4. נהלו קבוצה/בלוג/פורום משפטי –

דרך חכמה ליצירת אינטראקציה עם קהלי יעד בתחומכם היא ניהול פורום / קהילה משפטית בתחום התמחותכם. בדרך זו תוכלו לא רק לקבע מעמדכם כאוטוריטה משפטית בתחום מומחיותכם, אלא אף ליצור מגע ישיר עם קהל יעד שזקוק, ברוב המקרים, לשירות משפטי בתחום. לא אחת, אינטראקציה המתחילה בשיח בקהילה משפטית גולשת, תרתי משמע, למתן שירות בפועל.

הפורום עובד בשבילכם:

יתרון נוסף של הפורומים המשפטיים הוא חביבותם על גוגל והתמקמות גבוהה שלהם בתוצאות החיפוש לגבי ביטויי חיפוש מרכזיים. בדרך זו תוכלו להיחשף ללקוחות פוטנציאליים ולקבל הכרה מבורכת לפועלכם. נבהיר כי ניהול פורומים, נדגיש כי ברוב האתרים המנהלים מערכת פורומים משפטיים, עורך הדין מחויב בתשלום קבוע לאתר.

בלוג – פשוט ומשתלם: בלוג

גם ניהול בלוג משפטי מספק שורה של יתרונות ומסייע לשיווק שלכם כעורכי דין – מלבד החשיפה לגולשים ומנועי החיפוש (שאגב, מחבבים במיוחד בלוגים), דרך פתיחת בלוג ניתן לקיים אינטראקציה עם גולשים המגיבים לתוכן, ניתן להציף תכנים "בוערים" שעל סדר היום ומשיקים למומחיותכם, וכן לגבש קהל קוראים קבוע ע"י הרשמה לרשימת תפוצה. פתיחת בלוג הינה פעולה פשוטה, חינמית, ומאפשרת שילוב של מצגים ויזואליים (תמונות, וידאו) בקלות. את הבלוג ניתן לשלב באופן פשוט באתר האינטרנט שלכם ובהמשך לשתף ממנו ברשתות החברתיות השונות.

גם כאן, רצוי לעדכן ולתחזק את הבלוג באופן שיכבד את כותבו וישמור על חוזק המותג המשפטי, על בידולו מהמתחרים בדגש על מתן ערך אמיתי לקוראים.

 

5. שימו דגש מיוחד על תוכן איכותי–

כאמור לעיל, בשונה מפלטפורמות שיווק אחרות – באינטרנט התוכן הוא המלך. תוכן איכותי, שיווקי ומניע לפעולה הוא מפתח קריטי להצלחת השיווק שלכם ברשת. התוכן הוא הדלק המניע את נוכחותכם באינטרנט וחייב לעמוד בסטנדרטים נאותים.

החל מכתיבת התכנים לאתר שלכם, דרך איכות המסרים ברשתות החברתיות ועד לניהול בלוג או פורום משפטי – יש להפנים כי הקריאה באינטרנט שונה לחלוטין מהקריאה במדיות דוגמת עיתונים/ספרים.

היו חדים והניעו לפעולה

מלבד איכות לשונית, כלל ברזל בכתיבה באינטרנט הוא ההנעה לפעולה. אם אתם רוצים שאנשים יעשו את מה שאתם מצפים מהם, עליכם להיות ברורים ולהגדיר זאת היטב. מאמר/פוסט/עמוד איכותי באינטרנט לא שווה הרבה אין בו קריאה אקטיבית לפעולת הגולש.

מבדיקות שנערכו בקרב גולשים עולה כי גולש האינטרנט קורא בעיקר כותרות, כותרות משנה ונמשך להדגשות ולהבלטות תוכן. יכולת הקשב מול המחשב שונה בתכלית ביחס ליכולת הריכוז בקריאת ספר בגינה, לדוגמא. לפיכך, המסרים חייבים להיות ממוקדים, חדים ובעלי ערך אמיתי. בהרבה מקרים, במקום עוד פוסט מעייף או מאמר ארוך ומייגע שאינו מועיל במיוחד – עדיף שלא תכתבו כלל.אסטרטגיית תוכן

לכן – השתדלו לשמר שיווקיות ועניין בכל תוכן המועלה על ידכם. שימוש במילים הנכונות, במינון המתאים ובמקצועיות ראויה – הוא פעמים רבות ההבדל בין הצלחה לכישלון בשיווק באינטרנט.

כעורכי דין, השתדלו לשמור על רמה מקצועית גבוהה ולשלב דוגמאות פסיקה/חקיקה רלוונטיים במאמרים באתר, כשבהחלט רצוי לתת לגולשים להציץ בהצלחות קודמות של משרדכם בבית המשפט/ערכאות אחרות.

 

6. צרו רשימת תפוצה של מעגל הלקוחות שלכם לצורכי דיוור באי-מייל–

והרי ידיעה חשובה: דיוור אלקטרוני לרשימת תפוצה הינו הכלי מספר 1 ביעילותו לשיווק מנצח באינטרנט. היכולת לאגד קבוצה של אנשים המעוניינים בשירות/במידע המועבר אליהם מנותן השירות ולשמרם בקשר רציף, נותנת תועלת עצומה ומאפשרת שימור לקוחות קיימים והגדלת גרעין הלקוחות באופן עקבי.

השיטה עובדת כך:

1. נרשמים למערכת לדיוור אלקטרוני (בתשלום של כ- 80 ש"ח לחודש).

2. אוספים כתובות אי-מייל מכל הלקוחות (קיימים, חדשים, פוטנציאליים), ובנוסף מאפשרים למבקרים באתר/ברשת החברתית/בבלוג להירשם לרשימת התפוצה שלכם בעזרת מערכת הדיוור. ישנן שיטות למשיכת גולשים להירשמות לדיוור כשהנפוצה מכולם היא מתן מוצר/שירות/יעוץ/עדכונים בחינם תמורת הרשמה.

3. לאחר גיבוש רשימה, משקיעים במשלוח הודעות מייל לנמעני הרשימה על בסיס קבוע, תוכן שיכלול המון ערך לגולשים וייצור עמם מערכת יחסים אמינה, לדוגמא: סיפורים של תיקים מוצלחים, הלכות חדשות בתחום, טיפים מועילים וכדומה.

4. לא שוכחים להניע לפעולה – חובה לשלב הנעה אפקטיבית לפעולה במידה ואתם מעוניינים ביצירת קשר עם הנמען.

5. שומרים על קשר קבוע ע"י שליחות הודעות מתוזמנות, כשבתווך מגדילים את רשימת התפוצה. רצוי לפלח קבוצות בתוך הרשימה ולדוור בעבור כל קבוצה תכנים המותאמים רק לה.

שמירה שכזו על קשר רצוף עם קהלים רלוונטיים באמצעות דיוור במייל – מניבה פירות. לאורך זמן חברי הרשימה והסביבה הקרובה אליהם יראו בכם כתובת מקצועית ואמינה בתחום מומחיותכם. מיתוג, כבר אמרנו ?

 

7. צרו והפיצו סרטוני וידאו משלכם –

עוד כלי שיווקי שעובד ובאופן חד משמעי הוא השיווק באמצעות סרטוני וידאו. מחקרים מראים כי שיעורי הקלקה על סרטוני וידאו עולים בעשרות אחוזים על הקלקות שאינם וידאו. הסרטון נותן לגולש גישה בלתי אמצעית לעורך הדין, מספק התרשמות ישירה ומעביר מסר של מקצועיות ואמינות.

בידול, יוקרה, מקצועיות

סרטונים ביוטיוב הפכו לכלי עבודה הכרחי עבור שיווק בעלי מקצוע והם מסייעים רבות להשגת לקוחות חדשים, למיתוג מקצועי ומעלים דרמטית את התנועה לאתר. גם גוגל מבין את העניין, ולאחרונה מספק לגולשים בתוצאות החיפוש סרטוני וידאו מוצלחים מיוטיוב במקומות הראשונים באופן שמשקף את שביעות רצון הגולשים מהתכנים המוסרטים.

פשוט ומשתלם סרטוני וידאו

הפקת סרטון ביוטיוב אינה דורשת השקעה גדולה – ניתן לצלם סרטונים על ידי מצלמה פשוטה יחסית, להעלות ליוטיוב ולפתוח ערוץ יוטיוב בשם המשרד, את הסרטונים ניתן להטמיע בקלות באתר האינטרנט, בבלוג, ברשתות החברתיות ובכך למנף הניראות שלכם באופן יוצא מהכלל.

אנו ממליצים בחום על הטמעת סרטון או שניים באתר האינטרנט של המשרד – זה יכול להיות ראיון שנערך עמכם בטלוויזיה, כתבה על לקוח מפורסם, או פשוט סרטון שהפקתם בעצמכם ובו אתם מציגים עצמכם, השירות הניתן ע"י המשרד, ערך מוסף שאתם מעניקים ללקוחותיכם וכדומה.

את הסרטונים ניתן לקדם אף באופן ממומן, באופן שיופיעו כסרטונים-זורמים באמצע ציפייה בסרטוני יוטיוב, ואף שיופיעו בראש עמוד יוטיוב לאחר חיפוש רלוונטי (ויוטיוב, להזכירכם, הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם). שימו לב כי קידום סרטונים ביוטיוב הינו זול באופן משמעותי מיתר הפלטפורמות, וכי לאחרונה נוספו אפשרויות נוספות שמשדרגות את האפשרויות למפרסמים (הוספת טופס צור קשר מובנה, הצבת אלמנטים קוראים לפעולה בסוף סרטונים – ועוד).

גם שימוש ברשת הטיקטוק הצליח למספר עורכי דין בישראל בכמה תחומים. גם אם הפלטפורמה הזו מזוהה יותר עם הדור הצעיר עד צעיר מאד, היא נמצאת בפריחה מתמדת, ונוכחות בה עשויה במקרים מסוימים לתת תועלת בחשיפה יחסית זולה לקהלים מוגדרים. היינו ממליצים שימוש בטיקטוק בשלב הזה רק עבור אותם עו"ד שנושא יצירת הסרטונים הוויראליים מתאים לאופיים.

 

ו-ל-ס-י-כ-ו-ם: כמשרד שיווק דיגיטלי שמתמחה מזה שנים בשיווק עורכי דין באינטרנט, אנו יודעים ששימוש במדיה האינטרנטית לצורך שיווק משרד עורכי דין הופך בשנים האחרונות להכרח. הקידמה הטכנולוגית ועמה ההזדמנויות להגיע למגוון עצום של קהלים לא מותירה מקום להיסוס – משרדים המעוניינים בהגדלת גרעין לקוחותיהם בשוק כה צפוף, יכולים וצריכים לעשות שימוש מושכל ביתרונות הרשת.

נכון, העסק דורש זמן והשקעה בלתי-מבוטלת. ערוצי השיווק הם רבים וההתייחסות לכל אחד צריכה להיות נפרדת. למרות זאת, גם אם החלטתם לבחור רק במפתח אחד או שניים בלבד מהמפתחות הנ"ל – חשוב מאד לעשות זאת באופן המבדל את משרדכם, מייחד אותו, ומדגיש באופן ניכר את ייתרונכם היחסי על פני המתחרים.

יישום יעיל ועקבי של מפתחות השיווק באינטרנט יביא את משרדכם, ברמת וודאות גבוהה ביותר, להיקפי חשיפה בלתי רגילים, למיתוג של מומחיותכם ומקצועיותכם, ובסוף התהליך ישפר לאין ערוך את יכולת המשרד לצמוח ולהגדיל את גרעין לקוחותיו. 

 מקווים שסייענו. לשאלות נוספות/פרטים על השירות שלנו – אנו לשירותכם – 072-3719950


יש לכם טיפים משלכם? שאלות? מוזמנים להגיב ולשתף…

שאלות נפוצות:

  1. למה לשים לב כשמפרסמים משרד עו"ד ברשת?

עריכת דין הוא תחום שמשדר לרוב הציבור מקצועיות, אמינות ויוקרה. יש לתת את הדעת לאיכות התכנים באתרים ובדפי הנחיתה של עורכי דין, יש לשקף כהלכה את אמינות השירות המשפטי הניתן לקהל (בצירוף הצגה מקצועית של דוגמאות/ממליצים) וכמו כן יש לדאוג לעיצוב פורמאלי, ממתג ונוח למשתמש הממוצע

  1. אילו עורכי דין ירוויחו במיוחד מפרסום בגוגל?

ככלל, כל תחום בעריכת דין הוא בעל פוטנציאל לקליטת לקוחות חדשים ע"י מציאתו בגוגל, שכן בשנים האחרונות חלה עלייה עצומה בחיפוש אחר יעוץ משפטי מקצועי ברשת. קיימת חשיבות יתרה להיעזר באיש מקצוע בעל ניסיון בקידום עו"ד בגוגל שלו ידע בתתי התחומים המתגמלים יותר ובאלה שפחות.

  1. האם למקדם עו"ד צריכה להיות השכלה משפטית?

מומלץ מאד! מקדם אתרים שמבין את השפה המשפטית, נותן תועלת רבה יותר בבואו לערוך את התכנים המוצגים לגולשים, להפריד בין העיקר לטפל ולמצוא תכנים ואפיקי פרסום להם סיכוי טוב יותר להשיג לקוחות למשרד.

  1. מהם הטרנדים שיווק עורכי דין ברשת?

טרנדים ואופציות חדשות ומגוונות לפרסום צצות כל הזמן, לדוגמא: פרסום בפלטפורמות תוכן חדישות כמו טאבולה ואאוטבריין, פרסום ממוקד קהל-יעד ברשת לינקדאין, פרסום לקהל יעד צעיר ברשת האינסטגרם הפורחת, שיווק סרטוני וידאו באופן מתקדם ביוטיוב – ועוד. אתם מוזמנים לפנות ולבחון איתנו מהו האפיק שמתאים לכם.

 

[trustindex no-registration=google]

רוצים להתייעץ איתי? אל תהססו! פנו לקבלת סיוע בנושאי שיווק דיגיטלי/קידום אתרים ואשמח לשרת אתכם נאמנה

יואב עוז, מנכ"ל Winner Marketing

יואב עוז,
מנכ"ל Winner Marketing

השיווק המנצח איתי נשען על מקצועיות וידע אבסולוטי בפרקטיקה הדיגיטלית המתעדכנת במהירות. הוא גם מושתת על אכפתיות. על הקשבה. על יסודיות וניצול הזדמנויות חכם. על ניצול מקסימלי של היתרונות שלכם כעסק ומזעור החסרונות.

יצירת קשר

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

המלצות

לכל שאלה - אני תמיד זמין

רוצה לקדם את העסק שלך?
דבר/י איתי

רוצה לקדם את העסק שלך? דבר/י איתי

יואב עוז, מקדם אתרים פרילנסר